  • Data: 2010-06-16 10:51:18
    Temat: Re: Inwigilacja powszechna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy pisze:

    > Tzn. Ty i kto jeszcze? Możesz podać jakieś nazwisko, czy znasz tylko
    > pseudonimy kolegów z podziemia?

    Uściślę, bo może nie zostałem zrozumiany.

    Protestuję przeciwko twierdzeniu "demokracja oznacza zawsze brak
    totalitaryzmu". Zdanie to jest nawet teoretycznie sprzeczne - co jeśli
    demokratyczna większość będzie chciała totalitaryzmu?

    Jak widać po krajach europy i ameryki - demokracje idą w kierunku
    totalitaryzmu - więcej podatków, więcej kontroli (kontrola antypiracka
    internetu we Francji, "Patriotic Act" w USA).

    Dyktatorzy - mogą być totalitarni, a mogą dać więcej wolności, niż w
    demokracji. Mówienie, że dyktator=totalitaryzm to takie samo
    nieporozumienie, jak demokracja=wolność.

    --
    Liwiusz