  • Data: 2010-06-16 10:57:40
    Temat: Re: Inwigilacja powszechna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:
    > (16.06.2010 11:05), Liwiusz wrote:
    > [...]
    >
    > Teoretycznie ma, a w praktyce? Możesz podać przykład takiej "dyktatury
    > oświeconej"?
    >
    > Nawet jeżeli taka istnieje, to do "dyktatury klasycznej" ma znacznie
    > mniej przeszkód - więc szybciej może do niej przejść.

    Ale gdzie mam podać przykład, skoro cała cywilizacja "białego
    człowieka" jest demokratyczna. Brak jest różnorodności. Gdyby w Europie
    było 30 dyktatur, to już samo to gwarantowałoby, że nie we wszystkich
    byłby totalitaryzm.

    Przykładem z obcych kultur mogą być tzw. tygrysy azjatyckie, gdzie
    niektóre były dyktaturami/monarchiami i mimo to (a właściwie dzięki
    temu) wykorzystały swoją szansę i rozwijały się zadziwiająco szybko, dla
    Europy wręcz zawstydzająco, gdyby w demokracji można było mówić o
    wstydzie polityka.

    --
    Liwiusz