    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Instalacja rur ciepłowniczych w drodze
    Date: Fri, 12 Feb 2016 12:21:27 +0100

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup
    >W drodze przed moją działką, będzie instalowana rura ciepłownicza
    >(taka wielka). Z tego tytułu po obu stronach drogi, nakazali cofnąć
    >linię rozgraniczającą (ogrodzenia i bramy) każdemu o 3m.

    Ale jakze to tak "kazali" ? jakis wykup gruntow czy co ?

    >Droga jest odnogą przylegającą do ulicy asfaltowej, w której znajduje
    >się wodociąg i kanalizacja.
    >Z tej przyczyny (chętni to tylko ja i sąsiad, reszta sąsiadów posiada
    >już podłączenie), komunalce nie opłaca się podłączać naszych działek
    >w ww. media.

    tzn wody i kanalizacji, czy cieplowniczej ?
    Wode chyba masz.

    >My dostaliśmy propozycję na poziomie 30-40 tys gdzie to 100% ceny
    >(całość my płacimy, a potem oddajemy komunalce, taką dostaliśmy
    >propozycję). Dowiedziałem się że po zainstalowaniu rury
    >ciepłowniczej, wzrastają wymagania co do ciągnięcia równolegle innych
    >rur przez co koszty by tylko wzrosły.
    >Czy mam jakąkolwiek możliwość interwencji jeszcze u kogoś w tej
    >sprawie, tak aby ktoś z komunalki (która jest także inwestorem)
    >wyraził dobrą wolę w dogadaniu się i zrealizowaniu obu przedsięwzięć
    >jednocześnie,

    Przy obecnych przepisach to chyba z trudem - za cienki jestes, a Urzad
    "nie ma mozliwosci dogadania sie - ma dzialalamy w oparciu o przepisy"
    :-)
    Czas na wizyte u prawdziwego prawnika - protestowac mozna dlugo :-)

    Rekompensata od cieplowni za zwiekszenie kosztow przylaczy to by ci
    sie chyba nalezala.

    P.S. Wydaje mi sie, ze koszta wody i kanalizacji powinny byc jakies
    zryczaltowane i nizsze.
    Dalej - cos mi sie wydaje, ze jak gmina dociagnie kanalizacje na swoj
    koszt, to moze przerzucic czesc na Ciebie - oplata adjacencka.

    J.