    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Informacja o braku wynagrodzenia
    Date: Mon, 2 Aug 2004 00:44:40 +0200

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns9538E37D3AD66rasrobklubchippl@127.0.0.1...

    > 1. Czy taka osoba może umieścić informację na stronie, że firmaX nie
    > zapłaciła za administrację (aktualizację) strony?

    Ja bym umieścił tam ofertę o sprzedaży wierzytelności z tytułu nieopłacenia
    usługi. Niby na to samo wychodzi, ale zupełnie inaczej brzmi. Zakładam, że
    wcześniej rozwiązujesz z nimi umowę i sam alias jest Twoją własnością, bo
    jak nie, to właściciel musi wyrazić zgodę.

    Niby umieszczenie samej informacji karalne nie jest - dokąd informacja ejst
    prawdziwa - ale zawsze możesz uwikłąć się w jakiś proces cywilny. Po co Ci
    kłopot?

    > 2. Ewentualnie czy osoba ta może zmienic przekierowanie firmaX.prv.pl na
    > inny serwer, na którym będzie strona nie związana z firmąX ?

    Niby tak, ale pod warunkiem, że umowę z tą firmą wcześniej rozwiąże.

    I do obydwu: warunek uprzedniego rozwiązania umowy wynika stąd, że głupio by
    było żądać od tej nierzetelnej firmy opłaty za administrację inną, niż
    zamówiona przez nich stroną.

    No i spróbuj ich wcześniej poinformować o zamiarze wystawienia oferty
    sprzedaży ich wierzytelności. Moim zdaniem powinno to wpłynąć na zmianę ich
    stosunku do zobowiązania. Dla bezpieczeństwa należało by przed umieszczeniem
    oferty sprzedaży dodatkowo uzyskać prawomocny tytuł wykonawczy do tego. po
    pierwsze ustrzeżesz się kłopotów związanych z późniejszą odmową uznania
    roszczenia przez sąd, a po drugie gdyby się znalazł kupiec, to przecież
    samych faktur nie kupi od Ciebie.