  • 1. Data: 2004-08-01 20:21:39
    Temat: Informacja o braku wynagrodzenia
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Witam.
    Jest sobie firma X, która zleca stworzenie i administrację strony
    internetowej osobie z zewnątrz.
    Strona zostaje umieszczona na płatnym serwerze, za który płaci firma X
    oraz jest widoczna jako firmaX.prv.pl. Wiadomo że właścicielem danego
    aliasu w domenie prv.pl jest osoba która zrezerwowała sobie nazwe. (w tym
    przypadku osoba z zewnątrz).

    1. Czy taka osoba może umieścić informację na stronie, że firmaX nie
    zapłaciła za administrację (aktualizację) strony?

    2. Ewentualnie czy osoba ta może zmienic przekierowanie firmaX.prv.pl na
    inny serwer, na którym będzie strona nie związana z firmąX ?

    --
    [Pozdrawiam]

  • 2. Data: 2004-08-01 22:44:40
    Temat: Re: Informacja o braku wynagrodzenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns9538E37D3AD66rasrobklubchippl@127.0.0.1...

    > 1. Czy taka osoba może umieścić informację na stronie, że firmaX nie
    > zapłaciła za administrację (aktualizację) strony?

    Ja bym umieścił tam ofertę o sprzedaży wierzytelności z tytułu nieopłacenia
    usługi. Niby na to samo wychodzi, ale zupełnie inaczej brzmi. Zakładam, że
    wcześniej rozwiązujesz z nimi umowę i sam alias jest Twoją własnością, bo
    jak nie, to właściciel musi wyrazić zgodę.

    Niby umieszczenie samej informacji karalne nie jest - dokąd informacja ejst
    prawdziwa - ale zawsze możesz uwikłąć się w jakiś proces cywilny. Po co Ci
    kłopot?

    > 2. Ewentualnie czy osoba ta może zmienic przekierowanie firmaX.prv.pl na
    > inny serwer, na którym będzie strona nie związana z firmąX ?

    Niby tak, ale pod warunkiem, że umowę z tą firmą wcześniej rozwiąże.

    I do obydwu: warunek uprzedniego rozwiązania umowy wynika stąd, że głupio by
    było żądać od tej nierzetelnej firmy opłaty za administrację inną, niż
    zamówiona przez nich stroną.

    No i spróbuj ich wcześniej poinformować o zamiarze wystawienia oferty
    sprzedaży ich wierzytelności. Moim zdaniem powinno to wpłynąć na zmianę ich
    stosunku do zobowiązania. Dla bezpieczeństwa należało by przed umieszczeniem
    oferty sprzedaży dodatkowo uzyskać prawomocny tytuł wykonawczy do tego. po
    pierwsze ustrzeżesz się kłopotów związanych z późniejszą odmową uznania
    roszczenia przez sąd, a po drugie gdyby się znalazł kupiec, to przecież
    samych faktur nie kupi od Ciebie.

  • 3. Data: 2004-08-02 04:18:51
    Od: "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl>

    Robert Tomasik ukrywający sie jako r...@g...pl we
    wiadomości news:cejtag$j21$3@inews.gazeta.pl naskrobał:

> [...]
    > brzmi. Zakładam, że wcześniej rozwiązujesz z nimi umowę i sam alias
    > jest Twoją własnością, bo jak nie, to właściciel musi wyrazić zgodę.

    Umowa była odnawiana co miesiąc, jednak po wystąpieniu problemów z
    płatnościami nie została przedłużona.

    > Niby umieszczenie samej informacji karalne nie jest - dokąd
    > informacja ejst prawdziwa - ale zawsze możesz uwikłąć się w jakiś
    > proces cywilny. Po co Ci kłopot?

    Jest prawdziwa, umowa jest a wypłaty brak :(

    > Dla bezpieczeństwa należało by
    > przed umieszczeniem oferty sprzedaży dodatkowo uzyskać prawomocny
    > tytuł wykonawczy do tego.

    Jak go uzyskać ?

    --
    [Pozdrawiam]

  • 4. Data: 2004-08-02 20:59:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "huri-khan" <N...@k...chip.SPAMUpl> napisał w
    wiadomości news:Xns95394043C9029rasrobklubchippl@127.0.0.1...

    > Umowa była odnawiana co miesiąc, jednak po wystąpieniu problemów z
    > płatnościami nie została przedłużona.

    Czyli rozumiem, ze umowa wygasła i jesteś jedynym administratorem tego
    aliasu. Zatem odpada Ci rozwiązywanie owej umowy.

    > Jest prawdziwa, umowa jest a wypłaty brak :(

    Jak rozumiem są akcetowane przez adwersarza faktury?

    > Jak go uzyskać ?

    A jakbyś przejrzał archiwum? No ale w skrócie. Bierzesz całe dokumenty i
    piszesz wniosek o nakaz zapłaty. Jak masz potwierdzone faktury, albo inne
    potwierdzenie pisemne wykonania zlecenia, to sąd wezwie dłużnika doi
    uregulowania należności w terminie 14 dni, albo wniesienia zarzutów. Po
    upływie terminu informujesz sąd, że dłużnik nie uregulował i prosisz o tzw.
    klauzulę wykonalności. Koszt: 2% sumy oraz koszt klauzuli kilkadziesiąt
    złotych.