    Subject: Re: IRCHa
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Kviat
    Date: Tue, 11 May 2021 08:09:56 +0200

    > nie, oni dalej brną w obłęd. Dodatkowo firmy takie jak google
    > zainwestowały w tą panikę. Dlatego z Google'a znikają filmy lekarzy
    > mówiące jak leczyć skutecznie,

    Podasz jakiś przykład skutecznego leczenia, który google usunął?

    Wiesz, że nie opracowano jeszcze skutecznej metody leczenia?
    Więc jakim cudem google usuwa coś, co jeszcze nie istnieje?

    Jak na razie, to pewne jest to, że google i pozostali (fejs itd.) zbyt
    późno zabrali się za usuwanie śmietnika z fejkniusami.
    Dziwnym trafem tego typu (koronasceptyczne) poglądy korelują z ruchami
    faszystowskimi, skrajną prawicą, oszołomstwem antyszczepionkowym i całą
    resztą foliarzy.
    Jak bardzo groźne jest to zjawisko mogłeś się przekonać przy okazji
    ostatnich wyborów w USA.

    https://www.dw.com/pl/qanon-i-koronakryzys-teorie-sp
    iskowe-w-natarciu-opinia/a-56404748

    "Coraz więcej ludzi wierzy w rzeczy, które jeszcze niedawno uchodziłyby
    za wierutną bzdurę. To nie tylko dziwne, ale także groźne dla demokracji
    - uważa Martin Muno."

    "Gdyby kilka lat temu ktoś publicznie głosił, że działająca w skali
    globalnej tajna grupa przestępcza więzi i torturuje dzieci porwane, by
    uzyskać z ich krwi eliksir młodości, komuś takiemu doradzono by, żeby
    jak najszybciej udał się po pomoc do psychiatry. Dziś natomiast, jak
    wynika z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, około 10 procent
    obywateli USA wspiera takie brednie, rozpowszechniane przez anonimową
    osobę lub grupę osób, kryjącą się za nazwą QAnon.

    QAnon ma swoich zwolenników także w Niemczech. Według Fundacji "Amadeu
    Antonio" jest ich około 150 tysięcy, przez co Niemcy stanowią jedną z
    najliczniejszych grup wyznawców tego ruchu poza obszarem anglojęzycznym.
    Ogólnie, jak wynika z badań Fundacji Konrada Adenauera, około jednej
    trzeciej Niemców jest podatnych na najrozmaitsze teorie spiskowe. Jeśli
    uwyględnić dzieci w wieku poniżej 14 lat oznacza to, że jest ich około
    24 milionów. Autorzy innych, podobnych badań podają zbliżone wyniki.
    Stwierdzają ponadto, że między zwolennikami ruchu QAnon, negacjonistami
    koronawirusa i prawicowymi ekstremistami jest wiele powiązań."

    "W jaki sposób oczywista bzdura może zataczać tak szerokie kręgi w
    naszym, oświeconym zdawałoby się, świecie? W końcu żyjemy w XXI wieku, a
    nie w średniowieczu? Odpowiedż jest prosta. Dzieje się tak, ponieważ od
    wszystkich tych niedorzeczności dzieli nas zaledwie kilka klinięć
    komputerową myszką. Zwłaszcza media społecznościowe są istną skarbnicą
    nieprawdziwych informacji i najrozmaitszych teorii spiskowych."

    "Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology (MIT) stwierdzili, że
    dotarcie z jedną prawdziwą wiadomością do półtora tysiąca osób zajmuje
    około sześciu razy więcej czasu niż z nieprawdziwą.

    Media społecznościowe znajdują się obecnie między młotem i kowadłem. Z
    jednej strony trzymają się zasady wolności słowa, ale to oznacza, że
    grozi im rozpowszechnianie także fałszywych informacji, a nawet
    oszczerstw i pomówień. Na przykład Facebook do października 2020 roku
    bronił się przed usuwaniem wpisów negujących Holocaust, co jest
    przestępstwem w 18 krajach".

    "Z drugiej strony po wyborach prezydenckich w USA, a najpóźniej po
    szturmie podburzonych przez Donalda Trumpa jego zwolenników na Kapitol,
    media społecznościowe zdały sobie sprawę z tego, jakie zagrożenia wiążą
    się z rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji i szerzeniem
    nienawiści. To, że obecnie niektóre platformy blokują konta znanych i
    mniej znanych osób za rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości, albo
    udzielają im ostrzeżeń, należy traktować jako początek zmian idących we
    właściwym kierunku.

    Aby utrzymać ten trend, konieczne są dwie rzeczy. Po pierwsze Facebook i
    inne platformy same muszą podlegać karze za szerzenie nienawiści i
    rozpowszechnianie fake newsów. Do tego usiłuje obecnie doprowadzić
    Komisja Europejska przy pomocy kodeksu usług cyfrowych ("Digital
    Services Act"), regulujących ten obszar działalności. Wyznaczenie
    granicy między zahamowaniem fali nieprawdziwych treści a wprowadzeniem
    cenzury nie jest jednak sprawą prostą i łaczy się z wieloma
    zagrożeniami. Mimo to jest to konieczne i pilne."

    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/21170
    35,1,myslacy-w-poprzek-antyszczepionkowcy-pod-lupa-n
    iemieckich-sluzb.read

    "Koronasceptycy i antyszczepionkowcy to w Niemczech grupa bardzo
    różnorodna: zwykli ludzie mieszają się z radykalnymi, skrajnie
    prawicowymi organizacjami."

    ",,Querdenker" - w dosłownym tłumaczeniu myślący w poprzek, czyli wbrew
    utartym normom, dominującym poglądom, na przekór większości polityków,
    naukowców i mediów."

    "Jednak równocześnie wśród ,,Querdenker" nie brakuje osób o poglądach
    skrajnie prawicowych, a cały ten bardzo różnorodny ruch próbują
    wykorzystać do własnych potrzeb grupy radykalne, już wcześniej
    istniejące (np. tzw. Obywatele Rzeszy czy neonaziści), zwłaszcza we
    wschodnich krajach związkowych. Na fali niezadowolenia z obostrzeń
    starają się umocnić swoje struktury, a początkowo pokojowe manifestacje
    przekształcają w pole walki z policją, np. w Berlinie i Kassel."

    "Osoby pokojowo nastawione tak naprawdę są traktowane przez skrajne
    elementy jako pożyteczni idioci, ładna fasada mająca przekonywać w
    mediach, że koronasceptycy to zwykli ludzie."

    Pozdrawiam
    Piotr