eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie" › Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja na buty a "długotrwałe użytkowanie"
    Date: Sun, 26 Apr 2009 09:45:48 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 43
    Message-ID: <gt13fc$eeo$1@news.onet.pl>
    References: <6...@r...googlegroups.com><pan.20
    09.04.24.07.01.56@rudak.org><04ee5362-8946-4ebb-bdbb-c038662e3a63@a7g2000
    yqk.googlegroups.com><p...@r...org>
    <gss1fg$an1$1@news.onet.pl><gssb0h$i84$1@news.task.gda.pl>
    <gssbr6$chq$1@news.onet.pl><gssn0h$cfq$1@news.task.gda.pl><6d2c546c-df2d-
    43ac-b189-ea761bdc51b2@y9g2000yqg.googlegroups.com><gssr49$l5f$...@n...tas
    k.gda.pl> <gst2fo$fkh$1@news.onet.pl><gsucf1$8au$1@news.task.gda.pl>
    <gsugaq$blq$2@news.onet.pl><gsught$3r1$2@inews.gazeta.pl>
    <gsuhhh$eb6$1@news.onet.pl><gsv4uc$274$1@inews.gazeta.pl>
    <gsvo3j$qgn$1@news.onet.pl> <gsvsm5$mi8$2@inews.gazeta.pl>
    <gt01g6$itd$1@news.onet.pl> <gt0u4n$ocp$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: bxp237.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1240731949 14808 83.30.9.237 (26 Apr 2009 07:45:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 26 Apr 2009 07:45:49 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <gt0u4n$ocp$1@news.task.gda.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    X-Antivirus: avast! (VPS 090425-0, 2009-04-25), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:586045
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:gt0u4n$ocp$1@news.task.gda.pl...
    >
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    > news:gt01g6$itd$1@news.onet.pl...
    >
    >> Jasne, jak jedna strona musi coś udowonić, to jest to właściwe, ale jak
    >> miałby to zrobić strona silniejsza to już nie?
    >
    > ale czemu cie to dziwi, to ty musisz udowodnic ze cos mialo miejsce,

    To że coś miało miejsce to widać - but jest rozwalony.
    A skoro tak, to za takie rzeczy powinien odpowiadać jego
    producent/sprzedawca.

    Chyba że potrafi udowodnić że to klient doprowadził do awarii, że to jego
    wina.

    >czyli musisz udowodnic wine, a nie producent udowadniac ze jest niewinny

    Gdyby producent był niewinny, to but by się nie zepsuł.
    W 90 procentach tak właśnie sprawa wygląda.

    Jak już sam mogłeś przeczytać w artykule linkt do którego podawałeś.

    I jeśli Ryłko uznaje 90% reklamacji, to jest ok, ale prawo powinno go to
    tego zmuszać, a nie zmuszać klienta do sądzenia się i jeszcze udowadniania
    swojej niewinności.
    Nie każdy musi być tak uczciwy jak Ryłko, jak ktoś odrzuca pod byle
    pretekstem 100% reklamacji, to ilu klientów pójdzie do sądu?
    Na pewno mniej niż te 90%, więc zysk producenta z działania niezgodnego z
    prawem jest oczywisty.
    I o zapobieżenie temu właśnie mi chodzi.

    >
    > odwracajac kota ogonem, postulujesz mniej wiecej cos takiego, idzisz po
    > ulicy, zgarnia cie policja, wsadza do pierdla i to teraz ty musisz
    > udowadniac ze jestes niewinny

    I tak właśnie jest.
    Przy czym policją jest sprytny nieuczciwy sprzedawca, a bogu ducha winny
    klient idzie sobie po ulicy (czytaj: kupił but).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1