  • 11. Data: 2011-02-23 07:03:18
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    news:ik057a$o1i$1@news.onet.pl...

    > Nie ma czegoś takiego jak "stricte dowód sprzedaży".

    Dowod sprzedazy (skoro nie pasuje ci slowo "stricte")

    > To też jest "zywczaj", niż jakaś zasada prawna. Dość powiedzieć, że są
    > sprzedawcy nie wydający ani paragonu, ani faktury, nie sposób jednak
    > uznać, że w takim przypadku nie dysponujemy żadnym dowodem sprzedaży.

    Sprzedawca zobowiazany jest wydac paragon,na zyczenie klienta fakture.
    Paragon obligatoryjnie.

    > A co na ten temat mówią warunki gwarancji?

    A co ma zapis w gwarancji do zwrotu kasy?
    W gwarancji moga byc rozne dziwne rzeczy zapisane. Nie ma nigdzie "wzoru
    karty gwarancyjnej".

    > To jakiś cytat z przepisu? Podaj źródło.

    Sam poszukaj :-) Ktos tu juz napisal "wiedza kosztuje" hehehe

  • 12. Data: 2011-02-23 07:17:17
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Misiek napisał:

    > Sprzedawca zobowiazany jest wydac paragon,na zyczenie klienta fakture.
    > Paragon obligatoryjnie.

    Ta obligatoryjność wydania paragonu to z jakiego przepisu wynika?
    Chyba że miałeś na myśli ogólnie "inny dowód zakupu niż faktura" a nie
    koniecznie paragon z kasy (niekoniecznie fiskalnej).

  • 13. Data: 2011-02-23 07:38:32
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "cyklista" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik Misiek napisał:

> [...]

    Chyba że miałeś na myśli ogólnie "inny dowód zakupu niż faktura" a nie
    koniecznie paragon z kasy (niekoniecznie fiskalnej).

    a gdzie napisalem "paragon fiskalny" ?
    czy "paragon z kasy" ?
    Ma byc dowod sprzedazy i tyle.

    ponowwie pytanie - jesli nie wyda dowodu sprzedazy - jak kupujacy ma
    udowodnic ze towar kupil wlasnie u tego sprzedawcy? (to tak poza wszystkim)
    ?

  • 14. Data: 2011-02-23 07:56:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 08:03, Misiek pisze:

    > Dowod sprzedazy (skoro nie pasuje ci slowo "stricte")

    Nie zawsze, o czym niżej.

    > Sprzedawca zobowiazany jest wydac paragon,na zyczenie klienta fakture.
    > Paragon obligatoryjnie.

    Są sytuacje, kiedy posiadanie kasy fiskalnej (jeszcze) nie jest
    obowiązkowe, co neguje Twoją tezę o obowiązku wydania paragonu zawsze i
    wszędzie.

    > A co ma zapis w gwarancji do zwrotu kasy?

    To, że zwrot kasy przysługuje zgodnie z warunkami gwarancji przecież.

    > W gwarancji moga byc rozne dziwne rzeczy zapisane. Nie ma nigdzie "wzoru
    > karty gwarancyjnej".

    Nigdy nie twierdziłem niczego innego.

    > Sam poszukaj :-) Ktos tu juz napisal "wiedza kosztuje" hehehe

    Oraz "ciężar dowodu spoczywa na...". To, że napiszesz głupstwo, nie
    znaczy że mogę je przyjmować bezkrytycznie.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-02-23 08:19:03
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl>

    > Sprzedawca zobowiazany jest wydac paragon,na zyczenie klienta fakture.
    > Paragon obligatoryjnie.

    To sklep. Jak sobie kupujesz w ramach umowy cywilnoprawnej może wystawić
    inny dokument.

  • 16. Data: 2011-02-24 06:38:31
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Nie zawsze, o czym niżej.

    Niestety, nie masz racji

    > Są sytuacje, kiedy posiadanie kasy fiskalnej (jeszcze) nie jest
    > obowiązkowe, co neguje Twoją tezę o obowiązku wydania paragonu zawsze i
    > wszędzie.

    a kto pisal o paragonie z kasy fiskalnej?
    "recznie" tez mozesz (powinienes) paragon wypisac, podbic go grzecznie
    pieczatka sklepu, podac kupujacemu i grzecznie podziekowac za zakup (to
    ostatnie nie jest obligatoryjne, ale grzecznosc tego wymaga... hehehe)

    > To, że zwrot kasy przysługuje zgodnie z warunkami gwarancji przecież.

    p[onowie zapytam - ILE maja ci zwrocic? i skad maja wiedziec ile zaplaciles?

    > Nigdy nie twierdziłem niczego innego.

    I prawidlowo :P

    > Oraz "ciężar dowodu spoczywa na...". To, że napiszesz głupstwo, nie znaczy
    > że mogę je przyjmować bezkrytycznie.

    Glupstwo? No coz, zwrpot gotowki przysluguje w wysokosci fatycznie
    poniesionych kosztow, nie zas w wysokosci aktualnie obowiazujacej ceny.
    Nie wierzysz? Poszukaj :-)
    Tyle

  • 17. Data: 2011-02-24 09:07:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-24 07:38, Misiek pisze:

    > Niestety, nie masz racji

    Tak, już doczytałem, że masz na myśli hm... wikipedyczną definicję
    paragonu, a nie zdroworozsądkową (paragon fiskalny :) )

    > p[onowie zapytam - ILE maja ci zwrocic? i skad maja wiedziec ile
    > zaplaciles?

    Problem kupującego - na nim ciąży obowiązek wykazania ile chce.

    > Glupstwo? No coz, zwrpot gotowki przysluguje w wysokosci fatycznie
    > poniesionych kosztow, nie zas w wysokosci aktualnie obowiazujacej ceny.
    > Nie wierzysz? Poszukaj :-)
    > Tyle

    Dyskusja się zaczęła od tego - i co nadal popieram - że paragon, tudzież
    faktura nie są jedynymi dowodami sprzedaży, i dla celów napraw lub
    wymian gwarancyjnych takim dowodem może być sama podbita przez
    sprzedawcę gwarancja.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-02-24 09:34:19
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Misiek napisał:

> [...]
    > pieczatka sklepu, podac kupujacemu i grzecznie podziekowac za zakup (to
    > ostatnie nie jest obligatoryjne, ale grzecznosc tego wymaga... hehehe)

    zgadzam się z "możesz" a cała reszta to tylko zwyczaje, dobra wola itd..
    a nie prawo (szczególnie jeśli chodzi o pieczątkę)