  • 1. Data: 2011-02-19 22:06:13
    Temat: dane osobowe
    Od: Agnieszka <a...@c...cn>

    Wysłałam do urzędu gminy wniosek o przeprowadzenie kontroli w spółce z
    o.o. należącej w całości do gminy.

    Dostałam odpowiedź od tej spółki. Czyli urząd poza treścią wniosku
    przekazał moje dane osobowe.

    Takie działanie stanowi naruszenie prawa? Jeśli tak, to chodzi tu o Art.
    51. ewentualnie 52. ustawy o ochronie danych osobowych czy coś jeszcze
    innego?

    Co mogę zrobić w tej sprawie?

  • 2. Data: 2011-02-20 00:42:21
    Temat: Re: dane osobowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@c...cn> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Takie działanie stanowi naruszenie prawa? Jeśli tak, to chodzi tu o Art.
    > 51. ewentualnie 52. ustawy o ochronie danych osobowych czy coś jeszcze

    Ustawa o ochronie danych osobowych dotyczy ich przetwarzania. Nie każde
    dane osobowe podlegają tej ustawie. Inaczej by się nie dało wysłać
    pocztówki, bo byś ujawniał dane osobowe adresata.

    > Co mogę zrobić w tej sprawie?

    Zajrzeć do Kodeksu Postępowania Administracyjnego albo Karnego. Nie znając
    treści pisma to nikt nie jest chyba w stanie wymyślić, pod jaką to
    procedurę podchodziło.

  • 3. Data: 2011-02-20 11:15:09
    Od: Kamiokande <p...@n...com>

    W dniu 2011-02-19 23:06, Agnieszka pisze:
    > Wysłałam do urzędu gminy wniosek o przeprowadzenie kontroli w spółce z
    > o.o. należącej w całości do gminy.

    Nalezy zakladac ze skoro jak sama twierdzisz spolka jest w calosci
    gminna caly zarzad to tez wladze gminy wiec w czym problem ?

  • 4. Data: 2011-02-20 22:24:42
    Od: kashmiri <n...@n...com>

    On 20/02/11 12:15, Kamiokande wrote:

    > Nalezy zakladac ze skoro jak sama twierdzisz spolka jest w calosci
    > gminna caly zarzad to tez wladze gminy wiec w czym problem ?

    Nieważne, czy właściciel jest ten sam. Istotne, czy spółka jest odrębnym
    podmiotem prawnym czy nie.

    k.

  • 5. Data: 2011-02-20 23:06:50
    Od: Agnieszka <a...@c...cn>

    W dniu 20.02.2011 01:42, Robert Tomasik pisze:
    > Ustawa o ochronie danych osobowych dotyczy ich przetwarzania. Nie każde
    > dane osobowe podlegają tej ustawie. Inaczej by się nie dało wysłać
    > pocztówki, bo byś ujawniał dane osobowe adresata.
    Tyle, że to jest wprost wyłączone
    Art. 3a.
    1. Ustawy nie stosuje się do:
    1) osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w celach
    osobistych lub domowych,

    > Zajrzeć do Kodeksu Postępowania Administracyjnego albo Karnego. Nie
    > znając treści pisma to nikt nie jest chyba w stanie wymyślić, pod jaką
    > to procedurę podchodziło.
    Tak jak napisałam, był to wniosek o którym mowa a art. 241. kpa

  • 6. Data: 2011-02-20 23:21:27
    Od: Agnieszka <a...@c...cn>

    W dniu 20.02.2011 23:24, kashmiri pisze:
    > Nieważne, czy właściciel jest ten sam. Istotne, czy spółka jest odrębnym
    > podmiotem prawnym czy nie.

    Jest osobnym podmiotem prawnym, przecież nie jest częścią urzędu gminy,
    posiada swoją osobowość prawną.

    Gmina jest właścicielem posiadającym 100% udziałów.

  • 7. Data: 2011-02-21 06:11:05
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Kamiokande" <p...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nalezy zakladac ze skoro jak sama twierdzisz spolka jest w calosci gminna
    > caly zarzad to tez wladze gminy wiec w czym problem ?

    Nie należy absolutnie tak zakładać. Gmina to właściciel, a zarząd to
    zarząd - organ reprezentujący osobę prawną.
    Analogicznie: w spółkach skarbu państwa zarządem nie jest odpowiedni
    minister czy też inny prezydent...... Wręcz nie wolno mu.
    --
    Jackare