  • 1. Data: 2011-02-19 21:45:16
    Temat: Mandat na inne nazwisko - jak postąpić
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Dostałem dziś mandat za zbyt szybką jazdę. Policjant wypisał, ja
    podpisałem... Wracam do domu, patrzę, a w miejscu, gdzie ma być imię
    nazwisko oraz imię ojca mam imię, ULICĘ, imię ojca ;) Fakt, 3 pierwsze
    litery takie same, reszta zupełnie inna :)... Pozostałe dane się
    zgadzają, numer pesel itp...
    W związku z tym - czy powinienem ten mandat zapłacić? Czy muszę to
    zrobić? Są w sumie 2 aspekty sprawy:
    - czy zapłacenie mandatu przez inną osobę może zrodzić problemy?
    - czy niezapłacenie mandatu może zrodzić problemy :).
    Pytam o praktykę. W sumie to 100zł, należało mi się, więc nie chcę
    kombinować. Zły jestem tylko o to, że łapali powyżej 70, a ja jechałem
    71 :/... Chodzi mi tylko o to, czy może dzięki tej pomyłce mi się
    upiecze, albo czy nie będę miał większych problemów??

    Konop

  • 2. Data: 2011-02-19 23:19:35
    Temat: Re: Mandat na inne nazwisko - jak postąpić
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.02.2011 22:45), Konop wrote:
    > Zły jestem tylko o to, że łapali powyżej 70, a ja jechałem 71 :/...

    A jakie było ograniczenie?

    p. m.

  • 3. Data: 2011-02-19 23:59:06
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.02.20 00:19, mvoicem pisze:

    > A jakie było ograniczenie?

    Teren zabudowany, 50km/h...

    Konop

  • 4. Data: 2011-02-20 06:21:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał

> [...]
    > dane się zgadzają, numer pesel itp...
    > W związku z tym - czy powinienem ten mandat zapłacić?

    Tak.

    > Czy muszę to zrobić? Są w sumie 2 aspekty sprawy:
    > - czy zapłacenie mandatu przez inną osobę może zrodzić problemy?

    Nie ma mowy o innej osobie. Jest tylko niechlujnie wypełniony druk.

    > - czy niezapłacenie mandatu może zrodzić problemy :).

    Niewielkie. Po prostu ściągną to akurat wtedy gdy nie będziesz się
    tego spodziewał.

    > Chodzi mi tylko o to, czy może dzięki tej pomyłce mi się upiecze,

    Nie sądzę.

  • 5. Data: 2011-02-20 15:37:29
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Ja akurat, jak dostanę mandat, co raczej zdarza się niezmiernie rzadko
    to go nie płacę. Potem kasa jest potrącana z mojej nadpłaty podatku i
    tyle. Nie ma odsetek karnych za niepłacenie mandatu. Mogą się
    ewentualnie pojawić koszty dodatkowe za ściąganie kasy ale to max
    15-20zł. więc nie warto się spieszyć ze spłatą mandatów.

  • 6. Data: 2011-02-21 11:32:35
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-19 22:45, Konop wrote:
> [...]
    > 71 :/... Chodzi mi tylko o to, czy może dzięki tej pomyłce mi się
    > upiecze, albo czy nie będę miał większych problemów??

    dane się zgadzają, nawet jeśli wpisane nie w tą rubrykę co trzeba
    rozumiem? jeśli tak zapłać (o 100 zł robić problem?) i ciesz się , że
    tak niski mandat do zapłacenia, następnym razem jedź przepisowo.

  • 7. Data: 2011-02-21 13:17:31
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 20.02.2011 16:37, PesTYcyD pisze:
> [...]
    > ewentualnie pojawić koszty dodatkowe za ściąganie kasy ale to max
    > 15-20zł. więc nie warto się spieszyć ze spłatą mandatów.

    No kiedyś też z tego założenia wyszedłem, raz nawet się udało:)
    Ale innym razem, w okresie zwrotu podatku, przyszło pisemko że zajmują
    mi wypłatę, takie samo pismo poszło do pracodawcy aby zablokował wypłatę
    środków w wysokości mandatu + jakieś tam opłaty.
    Się zdziwiłem, tym bardziej że właśnie na zwrot podatku czekałem i byłem
    prawie pewien że z niego potrącą.

    Co ciekawe, po rozmowie z księgowością(do nich w tej sprawie dzwoniła
    pani z urzędu) księgowa powiedziała że tamta pani z urzędu się pytała
    czy mają z czego zająć, bo jak nie, to ściągną mi z podatku bo widzą że
    zwrot będzie. Czyli łatwiej im było zająć wypłatę niż przejść się do
    pokoju obok.

  • 8. Data: 2011-02-21 14:43:09
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-02-21 14:17, Albercik pisze:
> [...]
    > czy mają z czego zająć, bo jak nie, to ściągną mi z podatku bo widzą że
    > zwrot będzie. Czyli łatwiej im było zająć wypłatę niż przejść się do

    U mnie to przeszło tak, że ściągnęli sobie z nadpłaty. Generalnie
    mandatów nie należy płacić w terminie, bo nie grożą za to żadne
    konsekwencje. Więc nazwijmy to "tanim kredytem".

  • 9. Data: 2011-02-21 20:22:47
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > dane się zgadzają, nawet jeśli wpisane nie w tą rubrykę co trzeba
    > rozumiem? jeśli tak zapłać (o 100 zł robić problem?) i ciesz się , że
    > tak niski mandat do zapłacenia, następnym razem jedź przepisowo.

    Nie zgadzają się o tyle, że mojego nazwiska na mandacie po prostu nie
    ma! Jeśli nazywałbym się Jan Kowalski i mieszkał na ul. Iksińskiego 0/0,
    to miałbym wpisane:
    Jan Iksińskiego
    ul. Iksińskiego 0/0

    To tak obrazowo ;)...

    A z przepisową jazdą - nie przesadzajmy. Ile osób w Polsce w terenie
    zabudowanym jeździ 50?? Zwłaszcza, jeśli to szeroka droga, bez przejść
    dla pieszych, a do najbliższego zabudowy jest ok 1km ;>... Sam policjant
    powiedział, że on 50 nie jeździ i że łapie powyżej 70... więc "jego"
    limit przekroczyłem o 1km/h... a co do tego, że mandat niski - zgodny z
    taryfikatorem. Fakt, mogło być więcej...

    Konop

  • 10. Data: 2011-02-22 04:27:55
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zgadzają się o tyle, że mojego nazwiska na mandacie po prostu nie ma!
    > Jeśli nazywałbym się Jan Kowalski i mieszkał na ul. Iksińskiego 0/0, to
> [...]

    Czy płacic to od ciebie zależy.
    Jesli nie zapłacisz to MSZ tak wypełniony mandat (na de-facto inne nazwisko)
    nie może byc podstawą do jakiegokolwiek zajecia (a w kazdym razie bez
    dodatkowej procedury).