eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja › Re: Gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ews.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Wed, 31 Dec 2003 15:10:05 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <bsulbt$kpn$1@korweta.task.gda.pl>
    References: <l...@4...com>
    <bsueh3$aq7$2@inews.gazeta.pl> <bsufcq$e8n$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: tz107.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: korweta.task.gda.pl 1072879805 21303 80.54.80.107 (31 Dec 2003 14:10:05 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Dec 2003 14:10:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl-PL; rv:1.3.1) Gecko/20030425
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <bsufcq$e8n$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:184974
    [ ukryj nagłówki ]

    On 12/31/2003 1:33 PM, kam wrote:
    > Robert Tomasik wrote:
    >
    >> Sprawa polega na tym, że mylisz pojęcie rękojmi i gwarancji. Gwarancji
    >> udziela producent. Może ona być, albo może jej nie być. Może być na 12
    >> miesięcy albo na 30 miesięcy. Sprzedawca nie ma na to wpływu, chyba że
    >> jest jednocześnie wytwórcą.
    >
    >
    > gwarancji udziela ten, kto jej udzielił :) czasem sprzedawca

    Gwarancji udziela producent sprzedawcy (albo i nie), a sprzedawca
    "konsumentowi".

    Jeżeli zepsuje się BMW, to nie dochodzimy roszczeń w Stuttgarcie, tylko
    od sprzedającego, z którym producent ma (ścislej: powinien mieć) umowę,
    jak takie sprawy załatwia.

    Istnieją kombinacje rozwiązań, np. w przypadku gwarancji tzw. światowej
    można zgłosić sie do serwisu w dowolnym miejscu globusa.
    Warto zauważyć, że gwarancje światowe b. często omijają Polskę, tzn.
    kupowany tu produkt nie jest nią objęty, co jest efektem głupawej
    legislacji lokalnej zmieszanej ze stosunkiem do miejscowego klienta,
    traktowanego jako drugiego gatunku.

    Inną ciekawą kwestią są gwarancje w obrocie dobrami wolnorotującymi
    pomiędzy klientami b2b.
    Kupujący dokonują niejednokrotnie nabycia od pokątnych handlarzy, a
    dopominają sie później usług gwarancyjnych od lokalnego przedstawiciela
    producenta, bo "on reprezentuje firmę".

    Kto udziela gwarancji napisane jest w warunkach sprzedaży - jeżeli nie,
    to tego dupa bita, kto miał z tego korzyść - więc sprzedający.

    Pzdr: Catbert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1