    From: "amlej" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Grozby
    Date: Wed, 9 Jan 2002 19:46:39 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@port01.leased.dobrynet.pl

    Uzytkownik "Kaczorr" <k...@f...sos.com.pl> napisal w wiadomosci
    news:3C3C7E4B.BCA29DEB@friko.sos.com.pl...
    > Witam
    >
    > Mam pytanko, dotyczace grozb kierowanych pod adresem inych osob. To
    > chyba jest lamanie prawa, czy tak ? Jesli to mozliwe, prosilbym Was o
    > podanie mi namiaru na odpowiednie ustepy w kodeksie o tym mowiace. Z
    > gory dzieki.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Kaczorr

    Oto stosowne przepisy kk :

    Art. 190. § 1. Kto grozi innej osobie popelnieniem przestepstwa na jej szkode lub
    szkode osoby najblizszej, jezeli grozba wzbudza w zagrozonym uzasadniona obawe, ze
    bedzie spelniona,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolnosci albo pozbawienia wolnosci do lat 2.
    § 2. Sciganie nastepuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub grozbe bezprawna w celu zmuszenia
    innej osoby do okreslonego dzialania, zaniechania lub znoszenia,
    podlega karze pozbawienia wolnosci do lat 3.
    § 2. Jezeli sprawca dziala w sposób okreslony w § 1 w celu wymuszenia zwrotu
    wierzytelnosci,
    podlega karze pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy do lat 5.