    Subject: Re: Grozba karalna wlamania?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 13 Nov 2017 20:25:17 +0100

    W dniu 13-11-17 o 09:02, Danusia pisze:

    > wiadomości news:5a08adb4$0$5150$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na drzwiach wejściowych do mojego bloku wisi ogłoszenie SM z informacją
    > o nakazie usunięcia różnych śmieci i materiałów niebezpiecznych z piwnic
    > i przejść pomiędzy nimi, wydanym przez Państwową Straż Pożarną z
    > powołaniem na ustawę DZ.U. itd. Lokatorzy otrzymali na to 2 tygodnie
    > czasu. Po tym terminie zrobi to SM na koszt lokatora.
    > Ponieważ jest to ustawowe działanie PSP zobowiązani są wszyscy włącznie
    > właścicielami mieszkań wydzielonych z zasobów SM.

    O ile w odniesieniu do przejść i części ogólnodostępnej oczywiście to
    słuszny kierunek, to w odniesieniu do wydzielonych piwnic dość
    kontrowersyjna podstawa. Straż Pożarna w ramach akcji ratunkowej by
    takie prawo miała, ale już podczas działań prewencyjnych mogą ukarać
    lokatora za składowanie substancji niebezpiecznych, ale wywalić tego
    wbrew jego woli nie mogą.