  • Data: 2018-09-03 06:57:18
    Temat: Re: Grodzenie ulic teren prywatny
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem czy to aby jest takie proste, bo służebność z zasady dotyczy
    > małej grupy osób a puszczenie ogólnego ruchu przez prywatny teren to z
    > p. widzenia własciciela terenu potencjalnie bardzo duża uciążliwość. Nie
    > wiem, na ile możnaby to wycenić, żeby się obu stronom opłacało.

    Ja też nie wiem, ale pewnie dałoby się przeprowadzić. A na razie - wcale
    nie żartuje - za grodzenie dużych powierzchni miasta powinny być
    adekwatne uciążliwości w korzystaniu z dobrodziejstw gminy. Wszyscy
    grodzący hektary i mówiący o świętym prawie własności jęczą potem, że
    gmina powinna to, gmina tamto - zwykle zrobić przedszkole i żłobek na na
    sąsdiednim osiedlu ale dla nich i usprawnić wyjazd z ich getta. I do łba
    im nie przyjdzie, że droga do publicznego przedszkola czy żłobka
    prowadzi często przez teren spóldzielni mieszkaniowej takoż przed owym
    przedszkolem parkują na czyimś terenie.

    Koło mnie są tacy mądrzy - była sobie spółdzielnia. Jeden bok się
    wydzielił i postawił płot do ostrej granicy drugiego budynku blokując
    dawnym współspółdzielcom przejście do przystanku i zrobił u siebie
    trawniczek. Potem się dziwili, że im powietrze schodzi z opon i
    samochody się rysują. I tak dobrze, bo na początku sąsiedzi zapowiadali
    że im te bryki z dymem puszczą, jak zobaczą je "u siebie".

    Shrek