    From: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Głupota...
    Date: Sun, 18 Jan 2004 16:46:52 +0100
    Sender: l...@o...pl@80.51.198.189

    Użytkownik "MG" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:1e03.000000cf.400a9599@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > zrozumiał. Mam na myśli dokładne brzmienie tego tak chętnie tu
    powoływanego
    > art. 202 § 3. Celem tego przepisu jes ochrona małoletniego wbrew pozorom,
    > nie ochrona obyczajowości. Ochronie obyczajowości służy ogólny zakaz
    > rozpowszechniania pornografii zawarty w § 1 omawianego przepisu. W §
    > następnych następuje jedynie jakby stopniowanie odpowiedzialności karnej,
    przy
    > czym w § 3 do odpowiedzialności za prezentowanie treści pornograficznych
    > dodano jeszcze odpowiedzialność za naruszanie dobra małoletniego poniżej

    Dotad sie w pelni zgadzam. Moje watpliwosci dotycza wlasnie par 3. Chodzi
    jego wykladnie.
    Dobro maloletniego jest juz chronione w art. 200. Poza tym omawiany par 3
    wylicza jakie to tresci sa zabronione: oprocz maloletniego pon 15 r.z. jest
    tez mowa o tresciach z wykorzystaniem zwierzat - czyje dobro w tej sytuacji
    jest chronione? Dalej - tresci z wykorzystaniem przemocy - czyje dobro jest
    tutaj chronione?

    > I w tym miejscu należałoby się zastanowić czy takie opowiadanie w ogóle da
    się
    > nazwać pornografią. Ja się nie wypowiadam bo nie czytałam więc dalsze
    > roztrząsanie tego pozostawiam tym, którzy wiedzą co w tym opowiadaniu
    > dokładnie było.

    To juz jest inny problem, ktory pozostawiam doktrynie i organom stosujacym
    prawo.

    Nauczony doswiadczeniem z poprzednich "dyskusji" bede wdzieczny za wszelkie
    merytoryczne argumenty na zasadzie zamiast mnie wyzywac przekonaj mnie.

    NoMAD