  • 11. Data: 2005-08-10 21:58:15
    Temat: Re: Gdzie zgłosić sprawę ?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli to mail, to miejsce popełnienia przestępstwa jest zawarte w
    > nagłówku maila.

    A ja jestem gotow zaryzykowac stwierdzenie, ze moze to byc miejsce
    odebrania tego maila.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-08-10 22:10:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A ja jestem gotow zaryzykowac stwierdzenie, ze moze to byc miejsce
    > odebrania tego maila.

    Jeśli da się ustalić miejsce nadania, to tam działał sprawca i tam
    będzie prowadzone postępowanie. Jeśli nie uda się ustalić, to
    postępowanie będzie prowadzone tam, gdzie powstał skutek.

  • 13. Data: 2005-08-11 05:10:14
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Zgłoś w najbliższym komisariacie. Muszą przyjąć zawiadomienie.
    Gdzie to dalej wysłać do dalszego prowadzenia zdecyduje policja w
    porozumieniu z prokuratorem.
    To gdzie zglosisz i kto bedzie prowadził postepowanie to dwie odrębne
    sprawy.

    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 14. Data: 2005-08-11 05:27:40
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Mithos napisał(a):

    > A ja jestem gotow zaryzykowac stwierdzenie, ze moze to byc miejsce
    > odebrania tego maila.

    a ja gotów jestem je poprzeć.

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 15. Data: 2005-08-11 05:28:49
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    > A ja jestem gotow zaryzykowac stwierdzenie, ze moze to byc miejsce
    > odebrania tego maila.

    A jeśli w mailu grozi, że przyjedzie do miasta, w którym obecnie mieszkam,
    znajdzie mnie i pobije, to wówczas miejscem popełnienia przestępstwa może
    być miasto, w którym mieszkam czyli to, w którym przestępstwo planuje
    popełnić ?

  • 16. Data: 2005-08-11 05:34:20
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > porozumieniu z prokuratorem.
    > To gdzie zglosisz i kto bedzie prowadził postepowanie to dwie odrębne

    ok. Mam jeszcze dwa pytanka:
    1. W jakiej formie powiniennem przedstawić maile jako dowód w sprawie, by
    były wiarygodne, tzn. nie było podejrzenia, że je zfabrykowałem ?
    2. Groźby, i w ogole cała sprawa z mailami wyszła jako efekt pewnej umowy,
    której druga strona nie zamierza rozliczyć. Czy powiniennem traktować te
    sprawy łącznie, tzn kwestia finansowa związana z tą umową i kwestia gróźb
    karalnych?

  • 17. Data: 2005-08-11 13:56:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dddhrs$jvl$1@atlantis.news.tpi.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > dostaniesz
    > obejmuje
    > A co jest przestępstwem? Zamierzone pobicie, czy groźby karalne? Bo jak
    > groźby, to przecież gdzieś był, jak groził.

    Ale bez adresata gróźb, nie ma groźby karalnej, a adresat dowiaduje się o
    treści groźby w miejscu swojego zamieszkania, a nie zamieszkania osoby
    grożącej.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2005-08-11 13:57:14
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    > 1. W jakiej formie powiniennem przedstawić maile jako dowód w sprawie, by
    > były wiarygodne, tzn. nie było podejrzenia, że je zfabrykowałem ?

    Proponuje wydrukować i zapisać np z Outlook Express jako plik eml na płytce
    i tak dostarczyć policji.
    Zobacz np. w notatniku ile ciekawych informacji jest w takim mailu których
    normalnie nie widać.

> [...]
    > sprawy łącznie, tzn kwestia finansowa związana z tą umową i kwestia gróźb

    I tak i nie.
    Sprawa gróźb dotyczy sprawy karnej i bedzie prowadzona przez policje pod
    nadzorem prokuratora.
    Możesz jednak wystąpić do sądu chyba po przesłaniu aktu oskarżenia o
    jednoczesne rozstrzygnięcie sprawy o roszczenie cywilne.
    Sąd może ale nie musi się przychylić do Twojej prośby.

    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 19. Data: 2005-08-11 14:39:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    może
    > być miasto, w którym mieszkam czyli to, w którym przestępstwo planuje

    Nie, bowiem przedmiotem zażalenia jest sama groźba, nie zaś spodziewane
    pobicie, które być może nastąpi w miejscowości Twojego zamieszkania.

  • 20. Data: 2005-08-11 15:00:05
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 8/11/2005 12:10 AM, Robert Tomasik wrote :
> [...]
    > będzie prowadzone postępowanie. Jeśli nie uda się ustalić, to
    > postępowanie będzie prowadzone tam, gdzie powstał skutek.

    Przy czym w momencie wszczynania postępowania ustalenie miejsca
    działania jest dość trudne (często wymaga wiadomości specjalnych i
    informacji od operatora) więc zwykle tego rodzaju postępowania prowadzi
    się wg. miejsca zamieszkania pokrzywdzonego -- bo tam zazwyczaj skutek
    (odebranie maila) nastąpił.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)