  • 11. Data: 2008-12-19 16:55:45
    Temat: Re: Gdzie zarejestrowac wlasna firme? (miasto)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 17:50:01 Patryk Włos <a...@o...pl> napisał(a):

    > No po to właśnie pytam o ten minimalny metraż miejsca wykonywania, aby
    > nie podpadać ani pod nieodpłatne użyczenie, ani pod zaniżoną cenę najmu.

    Ale mówisz o faktycznym najmie?

    no to jak wynajmiesz 1m2 i się na tym zmieścisz to w czym problem?

    A jak dostaniesz 1m2 w uzyczenie no to płacisz podatek od 1m2 i w czym
    problem :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2008-12-19 18:06:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 19 Dec 2008 16:04:53 +0100, Tomek napisał(a):

    > I co to znaczy "firma nie ma jako takiego adresu"?
    > Chodzi Ci o przedsiębiorcę czy przedsiębiorstwo?

    Zadam Ci dodatkowe pytanie - czy bezdomny może założyć w Polsce firmę?

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2008-12-19 18:12:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 19:06:03 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Zadam Ci dodatkowe pytanie - czy bezdomny może założyć w Polsce firmę?

    A ja Tobie - ile razy rejestrowałeś działalność gospodarczą?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2008-12-19 18:28:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 19:12:35 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > A ja Tobie - ile razy rejestrowałeś działalność gospodarczą?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Albo inaczej - czytałeś przepisy dotyczące rejestracji?

  • 15. Data: 2008-12-19 18:32:57
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Tomek wrote:

    > Też trochę nieprecyzyjnie. Jeden adres to adres (zamieszkania)
    > przedsiębiorcy.

    podaj mi definicje adresu zamieszkania...

    --
    pozdrawiam

  • 16. Data: 2008-12-19 19:41:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 19:32:57 zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):

    > podaj mi definicje adresu zamieszkania...

    Żeby flejma zainicjować ? Dzięki ;-)
    Każdy czuje gdzie mieszka, ja za każdy razem jak
    się przeprowadzałem do innego miasta to brałem
    działalność ze sobą.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 17. Data: 2008-12-19 21:47:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 19 Dec 2008 19:28:50 +0100, Tomek napisał(a):

    > Albo inaczej - czytałeś przepisy dotyczące rejestracji?

    Jakie to ma znaczenie? Odpowiedz na moje pytanie. Czy bezdomny - czyli
    człowiek bez adresu zamieszkania - może mieć DG, czy nie?

    --
    best regards,
    scream

  • 18. Data: 2008-12-19 21:52:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-12-2008 o 22:47:00 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Jakie to ma znaczenie? Odpowiedz na moje pytanie. Czy bezdomny - czyli
    > człowiek bez adresu zamieszkania - może mieć DG, czy nie?

    Każdy gdzieś mieszka, a jeśli pytasz o żula spod mostu,
    to on może podać dowolny adres zamieszkania i tyle
    - i tak nikt mu nic nie zrobi za to.

  • 19. Data: 2008-12-19 22:09:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Też trochę nieprecyzyjnie. Jeden adres to adres (zamieszkania)
    > przedsiębiorcy.
    > A kolejne to adresy wykonywania DG. Nie trzeba podawać adresu zamieszkania
    > jeśli w domu się nie prowadzi DG.

    Niemniej jednak adres zamieszkania trzeba podać i jest on jawny. Nie
    można mieć zarejestrowanej działalności tylko z adresem "cały kraj".
    Można mieć 100 miejsc wykonywania DG, można nie mieć żadnego, niemniej
    jednak adres przedsiębiorcy - adres jego zamieszkania - jest jawny. I
    ten adres będzie widoczny we wpisie do ewidencji.

    > A ja właśnie podałem w środę w UM a dziś w US i wszystko gra :-)

    To dziwne, wystarczy przeczytać opis do druku NIP1 w polach
    dotyczących miejsca wykonywania DG ("jeśli nie jest możliwe wskazanie
    adresu głównego miejsca wykonywania działalności, należy podać adres
    zamieszkania"). Co zatem wpisałeś w polu C.5.1, hę?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-12-19 22:10:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Zadam Ci dodatkowe pytanie - czy bezdomny może założyć w Polsce firmę?

    W teorii nie może, ma bowiem obowiązek podać adres zamieszkania. W
    praktyce podaje adres zameldowania (jeśli go ma), albo adres
    zamieszkania jako adres, gdzie najczęściej przebywa, albo najłatwiej mu
    listy odebrać.

    --
    Liwiusz