  • Data: 2003-05-27 07:20:28
    Temat: Re: Gdzie pytać o wykładnię prawa?
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał

    > Czy jest w Polsce instytucja do której można zadać pytanie dotyczące
    > wykładni prawa? (i otrzymać wiążącą sądy odpowiedź)

    Takiej instytucji w istocie nie ma. Ale - jeżeli interesuje Cię wykładnia
    konkretnego przepisu - warto zapoznać się z orzecznictwem sądów (a zwłaszcza
    Sądu Najwyższego), odnoszącym się do konkretnego artykułu. Być może
    poszukiwania takie skończą się niepowodzeniem, ale też można w ten sposób
    znaleźć odpowiedź.
    Oczywiście sądy w orzekaniu nie są związane innymi orzeczeniami, ale nie
    widziałem jeszcze takiego, który by wydał wyrok odmienny niż w myśl linii
    orzeczniczej SN-u.