eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Subject: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz
    Dolny]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Wed, 25 Aug 2021 17:01:26 +0200

    W dniu 25.08.2021 o 10:24, J.F pisze:

    > Jest tu cos o wydzielonym przejsciu?

    Tu to znaczy gdzie?
    Bo w ustawie jest coś takiego:
    "W celu złożenia wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej należy
    osobiście zgłosić się do najbliższej jednostki Straży Granicznej
    (placówki Straży Granicznej lub oddziału Straży Granicznej). Komendant
    placówki Straży Granicznej lub oddziału Straży Granicznej właściwy ze
    względu na miejsce Pana/Pani pobytu przyjmie od Pana/Pani wniosek o
    udzielenie ochrony międzynarodowej. Wniosek ten zostanie niezwłocznie
    przekazany do Szefa Urzędu do Spraw Cudzoziemców.
    Jeżeli w danym dniu nie jest możliwe przyjęcie wniosku o udzielenie
    ochrony międzynarodowej, organ Straży Granicznej, do którego się
    Pan/Pani zgłosił/a, przyjmie deklarację zamiaru złożenia wniosku oraz
    wskaże termin i miejsce przyjęcia wniosku."

    I żeby nie było, że można sobie chodzić po granicy i pierdolić, że jest
    się uchodźcą, wniosek ma wzór ustawowy.
    Mało tego, wniosek można wysłać pocztą, z dowolnego kraju na świecie, a
    nawet złożyć przez epuap, tak poszliśmy na rękę uchodźcom.
    No ale jak ktoś woli siedzieć granicy, to jego sprawa.

    > A gdzie twoje chrzescijanskie sumienie :-)

    Nie mam chrześcijańskiego sumienia, ale każdy kto ma, może przyjąć po
    jednym uchodźcy pod swój dach.

    > Tam ich moga zabic ..

    U nas mogą zginąć pod kołami autobusu, na przystanku, o szóstej nad
    ranem. No taki mamy klimat.

    > A wiza pozwoli na prace, czy nie chcemy, aby oni nam prace zabierali
    > :-)

    Na początek wiza turystyczna, a potem jak ktoś mu da pracę, to czemu
    nie, lekarzy i pielęgniarek ci u nas niedostatek. Tyle, że oni raczej na
    socjal w Niemczech czy innej Danii liczą.

    > Jesli konsulat bedzie w jakims bezpiecznym kraju, to moze i rok trwac
    > ... a jak ma sie zglosi w Kabulu ?
    > Konsul po roku wyda odmowe uzasadniajac brakiem zagrozenia,
    > i albo petent zyje i dowodzi, ze konsul ma racje, albo np nie zyje,
    > wiec tez dobrze, bo nie moze sie odwolac :-)

    Konsul jest tylko przekaźnikiem, wszystko trafia do odpowiedniego urzędu.