eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny] › Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
  • Data: 2021-08-25 20:08:37
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.08.2021 o 17:08, Kviat pisze:
    > Mam pytanie, czy treść tej ustawy znają ci, którzy koczują przy
    > granicy?

    Nie wykluczone, że nie, ale co to ma do rzeczy. Nielegalne przekroczenie
    granicy jest przestępstwem w każdym kraju. Tak zdroworozsądkowo -
    oczekiwałbyś samarytańskiej pomocy od osoby, do której się włamujesz?

    > Czy strażnik słysząc ustne zgłoszenie ma jakąś kopię tej ustawy
    > przetłumaczoną na właściwy język zgłaszacza i mu ją wręcza do
    > przeczytania? A co gdy zgłaszający jest niepiśmienny/nieczytający?

    Musisz zrozumieć, ze strażnik graniczny, to nie Straż Graniczna. Jakby
    ci ludzie uciekali przez białoruskimi służbami z powodu prześladowań, to
    można by sie zastanowić, czy im nie pomóc i nie zastanawiać się tu w
    Polsce, czy przysługują im prawa azylu. Ale oni wjechali na Białoruś
    legalnie jako turyści i nic im tam się nie dzieje. Mogą złożyć wniosek i
    czekać nie wdzierając się do Polski.

    > Strażnik ją czyta w jego języku? Czy może na wszelki wypadek
    > najpierw strzela z kałacha po piszczelach i dopiero wtedy czyta mu tę
    > ustawę?

    Śmiem twierdzić, że wniosek osoby, która nielegalnie przekroczyła
    granicę zawsze powinien być rozpatrzony negatywnie, albowiem osoba ta
    popełnia przestępstwo w Polsce.

    --
    Robert Tomasik