    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: GIODO a forum
    Date: Tue, 4 Sep 2012 19:29:36 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Wtedy zbieranie jest celowe, odbywa się z zamiarem "administratora".

    Nie nie. Idziesz internetową ulicą i rozmawiasz tylko z tymi, którzy:
    1. przedstawią Ci się
    2. powiedzą ile mają lat
    3. czym się zajmują
    4. do jakiego sklepu chodzą

    > Nijak ma się to do przechowywania tych danych "bo ktoś podał".

    To dokładnie to. Oni podają a Ty zachowujesz się adekwatnie. Nie zmuszasz
    ich by podali, ale jak chcą porozmawiać to przecież z nieznajomymi rozmawiać
    nie musisz.

    > Z publicznie dostępnym forum, którego administrator *nie zbiera
    > danych* (nie wyraża takiej woli)?
    > Oczywiście.
    > A dlaczego by nie?

    No przecież ... nie da się wysłać artykułu bez podania From. To taki
    formularz jaki wypełniasz by artykuł wysłać. Różni się czymś od formularza
    przy rejestracji ? A logowanie w IRC ? A logowanie do jakiegoś *ego czata ?
    Bez tego logowania nic nie działa.

    > Nijak nie widzę w jaki sposób.
    > Zakładasz że "forum" oznacza mechanizm który z założenia wymaga
    > identyfikacji, a to nie jest prawda.

    No właśnie to z założenia jest prawda.

    > Wszelkie cechy "forum" mają np. miejsca, w których każdy (bez
    > zalogowania) może dodawać komentarze.

    Mówiąc szczerze nie bardzo mogę skojarzyć jakiekolwiek forum, które nie
    wymagałoby żadnego logowania.

    > Nijak nie da się zabronić, żeby się przy tym nie podpisał.

    To właśnie mówię, że sami się podpisują. Co za różnica w jaki sposób. Mówią
    np "nazywam się John Kowalsky".