  • 1. Data: 2007-02-22 22:39:00
    Temat: Fryzjer damski, fryzjer meski.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam,

    W trakcie jednej dyskusji na pl.regionalne.warszawa wylonil sie podwatek
    dotyczacy restauracji tylko dla kobiet. Mnie zastanowil fryzjer. Fryzjer
    damski i fryzjer meski. Chcac sie ostrzyc zawitalem do jedynego czynnego
    punktu fryzjerskiego w okolicy i zostalem odprawiony z kwitkiem tekstem:
    "przykro mi ale niedawno zlikwidowalismy dzial fryzjerstwa meskiego w
    zakladzie a w damskim nie przyjmiemy ... bo to damski fryzjer".
    Tlumaczenie niby zadne ... ale pozniej doszlo "takie mamy przepisy".
    Uwierzylem na slowo bo fryzjerskie rzemioslo jest mi obce, a
    paragrafy/regulaminy z nim zwiazane jeszcze bardziej obce.

    Czy sa jakies ograniczenia w strzyzeniu? Czy fryzjer moze odmowic
    wykonania uslugi na kliencie plci przeciwnej? Tzn. przeciwnej do
    standardowo obslugiwanej.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-02-22 22:48:58
    Temat: Re: Fryzjer damski, fryzjer meski.
    Od: "chiroproktolog" <c...@o...eu>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Czy sa jakies ograniczenia w strzyzeniu? Czy fryzjer moze odmowic
    > wykonania uslugi na kliencie plci przeciwnej? Tzn. przeciwnej do
    > standardowo obslugiwanej.

    Nie potrafię odpowiedzieć na Twoje pytanie ala ja bym się nie pchał na
    fotel gdzie mnie nie chcą posiadacze ostrych narzedzi.
    Jeżeli lubisz ryzyko skocz sobie na gumie do kamieniołomu a nie pchaj ucha
    pod narzędzia ze stali nierdzewnej...

  • 3. Data: 2007-02-23 00:47:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 23:39:00 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Czy sa jakies ograniczenia w strzyzeniu? Czy fryzjer moze odmowic
    > wykonania uslugi na kliencie plci przeciwnej? Tzn. przeciwnej do
    > standardowo obslugiwanej.

    Czy w ASO Mercedesa mogą odmówić naprawy Fiata?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-02-23 02:31:37
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-02-22, Jasko Bartnik <a...@s...nadole> wrote:
    > Czy sa jakies ograniczenia w strzyzeniu? Czy fryzjer moze odmowic
    > wykonania uslugi na kliencie plci przeciwnej? Tzn. przeciwnej do
    > standardowo obslugiwanej.

    Jak dla mnie Art. 138 KW.

    --
    Tomasz Trystula

  • 5. Data: 2007-02-23 08:36:09
    Od: "KRZYZAK" <k...@g...com>

    On 22 Lut, 23:39, "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote:

    > Czy sa jakies ograniczenia w strzyzeniu? Czy fryzjer moze odmowic
    > wykonania uslugi na kliencie plci przeciwnej? Tzn. przeciwnej do
    > standardowo obslugiwanej.

    Oczywiscie, ze moze. Ma uzasadniony powod.

    P.S.
    Sprobuj jeszcze u ginekologa ;>

  • 6. Data: 2007-02-23 08:51:51
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Tomasz Trystula wrote:

    > Jak dla mnie Art. 138 KW.

    A nie wydaje Ci się, że specjalizacja to jest uzasadniona przyczyna?
    Pójdziesz do KPMG, żeby Ci oszacowali koszt zmiany opon w aucie na letnie?

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 7. Data: 2007-02-23 09:07:36
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy sa jakies ograniczenia w strzyzeniu? Czy fryzjer moze odmowic
    > wykonania uslugi na kliencie plci przeciwnej? Tzn. przeciwnej do
    > standardowo obslugiwanej.

    Jedyną rzeczą jaka mi przychodzi do głowy to to, że fryzjer zgłosił w US
    działalność w zakresie fryzjerstwa damskiego. Rozliczając się na zasadach
    karty podatkowej za fryzjerstwo damskie i męskie są różne stawki podatku.
    Może właściciel się obawia jakiejś kontroli. Nic innego mi do głowy nie
    przychodzi

    Szymon

  • 8. Data: 2007-02-23 10:18:54
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-02-2007 o 09:36:09 KRZYZAK <k...@g...com> napisał(a):

    > Oczywiscie, ze moze. Ma uzasadniony powod.

    Tzn. jaki? Ze ma niewykwalfikowanych pracownikow w zakladzie? Ze jemu
    wolno dyskryminowac klientow ze wzgledu na plec? Jesli przyjdzie kobieta
    do fryzjera i powie, ze chce taka fryzure jak 'ten facet'
    (3-centymetrowego jeza) to zostanie obsluzona. Dlaczego mi moga odmowic?
    Chce identyczna fryzure, ksztalt czaszki identyczny ... problemu byc nie
    powinno.

    > P.S. Sprobuj jeszcze u ginekologa ;>

    U ginekologa tez tylko kobiety sie strzyze ;)
    Ginekolog to zupelnie inna para kaloszy. Raz - ginekolog nie bedzie mial
    wystarczajacej wiedzy. Dwa - nawiazujac do przykladu musialbym go poprosic
    np. o sprawdzenie stanu moich jajnikow ... duza szansa, ze by nie znalazl.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 9. Data: 2007-02-23 10:36:34
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-02-2007 o 01:47:37 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Czy w ASO Mercedesa mogą odmówić naprawy Fiata?

    W skrocie: przyklad nie trafiony. Czy w spozywczym moga ci odmowic
    sprzedania benzyny (ktorej nie ma na polce)? Albo wyobraz sobie teraz
    takie sytuacje: tramwaje i autobusy tylko dla kobiet, spozywczy tylko dla
    mezczyzn ... albo urzedy obslugujace tylko ludzi ogolonych na lyso. A moze
    np. gazownia pobierajaca od ludzi w swetrze podwojne oplaty za gaz.

    Albo jeszcze inaczej: robisz zakupy w markecie, dochodzisz do kasy a tam
    wszedzie tabliczki z twoim zdjeciem i dopiskiem 'bez uzasadnionej
    przyczyny nie obslugujemy tego pana'. Specjalnie dla ciebie market nawet
    zmienil nazwe z 'supermarket dla wszystkich' na 'supermarket dla
    wszystkich poza screamem'.

    Rozumiem, ze facet cale zycie strzygacy owce moze mi odmowic strzyzenia.
    Zapewne nie posiada odpowiednich papierow/uprawnien do wykonywania zawodu
    fryzjera damskiego/meskiego (to sie chyba technik uslug fryzjerskich
    nazywa). Nigdy w zadnej szkole nie widzialem rozdzialu na fryzjerow
    damskich i meskich. Czy w ogole cos takiego jak fryzjer (zaklad
    fryzjerski) tylko damski albo tylko meski moze istniec?

    Skoro klub tylko dla kobiet nie ma prawa bytu, czemu fryzjer damski moze?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 10. Data: 2007-02-23 10:48:06
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 23-02-2007 o 11:36:34 Jasko Bartnik <a...@s...nadole>
    napisał(a):

    > Czy w ogole cos takiego jak fryzjer (zaklad fryzjerski) tylko damski
    > albo tylko meski moze istniec?

    Chcialem sie bardziej skupic teraz na tym pytaniu. Z pomoca innego watku
    trafilem na PKD. Tam mamy taka dzialalnosc:
    93.02.Z - Fryzjerstwo i pozostałe zabiegi kosmetyczne
    93.05.Z - Działalność usługowa pozostała, gdzie indziej niesklasyfikowana

    Czy fryzjerstwo damskie bedzie ta pierwsza czy druga dzialalnoscia? I czy
    mozna jakos sprawdzic jak jest zarejestrowany dany zaklad fryzjerski? Czy,
    faktycznie, ma gdzies w papierach wpisane 'fryzjer damski', czy moze tylko
    'fryzjerstwo' a dopisek 'damskie' jest tylko fanaberia wlasciciela.

    Dlaczego klub nie moze dokonywac selekcji a fryzjer moze?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.