    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 8 Jun 2012 11:38:40 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Firma windykacyjna, a ochrona danych osobowych

    On Thu, 7 Jun 2012, bidon wrote:

    > Czy przekazanie danych firmie windykacyjnej nie jest naruszeniem
    > ustawy o ochronie danych osobowych?

    Zajrzyj do art.23.4.2 ustawy o ochronie danych.

    > Wyroku nie ma

    No i tyle. Patrz niżej :)

    > "wierzyciel" twierdzi, że jest wierzycielem, to wszystko.

    I to jest punkt zaczepienia - trzeby by mu udowodnić, że nie jest.

    > Windykator dostaje
    > od niego nazwisko, adres, telefon "dłużnika".
    >
    > Jak to jest?

    Że jakby był wyrok, iż roszczenie jest niezasadne, to można
    by próbować dobrać się do skóry rozdajacemu dane.
    Jak mi "wisisz" pieniadze, to mogę próbować sprzedać Twój dług.
    To jest chyba oczywiste ("o ile umowa nie stwierdza inaczej")?
    Sam sobie odpowiedz, czy jest możliwa sprzedaż: "osoba której
    danych nie mogę podać wisi mi 200zł, kto chętny żeby kupić
    ten dług" :P

    pzdr, Gotfryd