  • 1. Data: 2002-10-16 13:01:46
    Temat: Re: Firma +oprogramowanie OpenSource
    Od: "jack" <m...@c...uni.torun.pl>

    Użytkownik "Mirosław Borodziuk" <a...@q...pl> napisał w wiadomości
    news:anj87v$5d5$1@news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Chcialem sie zapytac jak to jest z wykorzystywaniem
    > darmowego oprogramowania (np Linux) w firmie,
    > czy musze posiadac jakas fakture na takie oprogramowanie,
    > ze legalnie je nabylem ?
    > Np czy musze miec rachunek do gazety wraz z ktora
    > dostalem system ?

    Urzednicy skarbowi raczej nie rozumieja idei oprogramowania darmowego.
    uwazaja to za przychod firmy i potrafia wycenic Linux`a tak ja Windows`a.
    Czyli lepiej miec fakture na zakup czasopisma, ktore zawiera takie
    oprogramowanie.

  • 2. Data: 2002-10-16 23:42:25
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > uwazaja to za przychod firmy i potrafia wycenic Linux`a tak ja Windows`a.
    > Czyli lepiej miec fakture na zakup czasopisma, ktore zawiera takie

    Wynika z tego, że urzednicy skarbowi ogólnie niewiele rozumieją.
    Przecież zakup windows nie jest dochodem firmy kupującej a kosztem, który w
    efekcie pomniejsza płacone podatki.
    Nie kupiłem office'a a używam openoffice'a - mam większy dochód - odprowadzam
    większy podatek.
    Myślę, że to co napisałem jest logiczne, więc pewnie ... niesłuszne.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 3. Data: 2002-10-17 07:06:47
    Od: "jack" <m...@c...uni.torun.pl>

> [...]
    odprowadzam
    > większy podatek.
    > Myślę, że to co napisałem jest logiczne, więc pewnie ... niesłuszne.

    No niestety tak. Ponieważ za OpenSource nic nie zapłaciłeś, czyli stanowi to
    nieodpłatne świadczenie na twoją rzecz, czyli twój przychód.

  • 4. Data: 2002-10-17 08:24:20
    Od: s...@p...onet.pl

    > No niestety tak. Ponieważ za OpenSource nic nie zapłaciłeś, czyli stanowi to
    > nieodpłatne świadczenie na twoją rzecz, czyli twój przychód.

    Czyli: kupuję - mam koszt, dostaję - mam przychód a gdzie jest "0"?
    Przecież z tej części mojego przychodu, której nie pomniejszył koszt programu
    osiągnąłem dochód i od tego zapłaciłem podatek. O ile mi wiadomo w Polsce
    płacimy podatki dochodowe a nie przychodowe.

    A rozumiem. Nie kupiłem od jakiejś firmy nazwijmy ją MS :) i firma ta osiągneła
    przeze mnie mniejszy dochód i zapłaciła mniejszy podatek?

    To znaczy nie rozumiem.
    Gdybym kupił od MS - MS miałby dochód ja zaś koszt. Dochód MS byłby mniejszy
    niż mój koszt (zakładam, że mają księgowych) czyli wpływ sumaryczny z podatku
    byłby mniejszy niż gdy używam OpenSource.

    Sławek

  • 5. Data: 2002-10-17 09:31:20
    Od: "jack" <m...@c...uni.torun.pl>

> [...]
    podatku
    > byłby mniejszy niż gdy używam OpenSource.

    No tak, ale jak masz nieodpłatne świadczenie na twoją rzecz to będzie twój
    przychód, ale nie koszt uzyskania przychodu, czyli w takim przypadku
    zapłacisz większy podatek. a wiadome organy będą zadowolone.
    na szczęście do tej pory nie było dużo takich wypadków, ale można mieć
    zawsze pecha.;)

  • 6. Data: 2002-10-17 09:42:39
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Czyli: kupuję - mam koszt, dostaję - mam przychód a gdzie jest "0"?

    Nie ma zero.
    Jesli zamiast kupic samochod A dostaniesz w prezencie samochod B - to masz
    przychod.
    O wartosci samochodu.
    Jesli zamiast kupic MicrosoftSamochod uzywasz darmowego LinuxCar, to znaczy,
    ze LinuxCar jest w sensie funkcjonalnym odpowiednikiem MicrosoftSamochod i
    tyle mniej wiecej "powinien byc wart".
    Wniosek - instalujac LinuxCar uzyskales nieodplatne swiadczenie o wartosci
    mniej wiecej rownej wartosci MicrosoftSamochod.
    Musisz zaplacic podatek od darowizny...
    ;-)

    Michal.
    P.S. Ja zartuje, ale Skarbowy tak to swego czasu argumentowal...

  • 7. Data: 2002-10-17 11:22:44
    Od: s...@p...onet.pl

    > Wniosek - instalujac LinuxCar uzyskales nieodplatne swiadczenie o wartosci
    > mniej wiecej rownej wartosci MicrosoftSamochod.
> [...]
    no tak myślę...

    >... ale Skarbowy tak to swego czasu argumentowal...
    za kogo to było za Robina Belki czy już za Robina Kołodki? ;)

    pozdrawiam
    Sławek

  • 8. Data: 2002-10-17 11:45:04
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > za kogo to było za Robina Belki czy już za Robina Kołodki? ;)

    Chyba przed oboma.
    Sprawa byla glosna - jeden z US liczyl uzywanie StarOffice jako nieodplatne
    uzyskanie swiadczenia o wartosci rownej MSWord.

    Nie wiem jak sie skonczylo, poszukaj w archiwum grupy.

    Michal.

  • 9. Data: 2002-10-17 18:02:52
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > za kogo to było za Robina Belki czy już za Robina Kołodki? ;)

    AFAIK było to za niejakiego Bauca - zdaje sie, że wymyślono wówczas
    nawet jakąś specjalną "akcję".

    Pix