  • Data: 2015-07-17 14:16:53
    Temat: Re: Firma jako konsument
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:moam78$360$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2015-07-17 o 12:39, Marek pisze:
    >Nie. Wg mnie konsument nie powinien mieć większych praw.

    Zauwaz, ze tych praw nie ma znow tak duzo wiecej.

    Prawo do odstapienia przy umowie zawieranej na odleglosc, czyli w
    praktyce przy sprzedazy wysylkowej.
    Zdarza sie, ze towar nie odpowiada temu, co sprzedawca nakreslil w
    reklamowce.
    Fachowiec w firmie powinien sie orientowac co zamawia, konsumenta
    latwo nabic w butelke - kupisz wiertarke Bosch, a przyjdzie zabawka
    dla dzieci. No co - wiertarka. Kreci sie, napis Bosch ma ... i
    dokladnie taka sama jak na zdjeciu.
    Konsument zazwyczaj kupuje w sklepie, wtedy widzialy galy co braly,
    firmy zazwyczaj kupuja na odleglosc - jak pisalem - w gre moga
    wchodzic inne pieniadze, taki przepis moglby zabic sporo firm.

    Niezgodnosc z umowa ... w przypadku firm obejmuje to rekojmia. Zakres
    ochrony podobny.

    Awaria towaru - stare konsumenckie przepisy starannie omijaly ten
    problem, pozostawaly domysly i domniemania.
    Nowa nie lepsza. Ale pozostaje jeszcze gwarancja, taka sama dla obu
    grup klientow, no chyba, ze inna :-)

    Konsument ma o tyle lepiej, ze kupuje towar, stwierdza, ze nie dziala,
    i nie moze go sprzedawca odsylac do producenta czy serwisu.
    Ale nadal sprzedawca moze powiedziec "prosze napisac reklamacje i
    czekac - mamy 14 dni na ustosunkowanie sie". Nie mylic z
    naprawa/wymiana/zwrotem pieniedzy.

    J.