  • Data: 2015-07-17 13:53:32
    Temat: Re: Firma jako konsument
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-17 o 11:32, J.F. pisze:

    >Ale w ogóle znasz się na temacie, na który dyskutujesz?
    >"Unikalna maszyna na unikalne zamówienie" to nawet konsument nie może
    >zwrócić.

    A na jakiej podstawie nie ? Nie widze wyjatku.. o ile nabyta na
    odleglosc.

    Ale bardziej mi chodzi o sytuacje, gdy np ... no wezmy np koparke
    jakas specjalna, jest producent, ma w ofercie, sprzedaje tego modelu
    dwie sztuki rocznie, w dodatku ma iles rodzajow lyzek do wyboru,
    kabin, silnikow i innych opcji.
    Ja jestem "przedstawicielem" tzn dealerem, klient przychodzi, zamawia,
    ja zamawiam, place za transport, dostarczam, a klient mowi ze
    odstepuje.

    W przypadku konsumenta tez moze sie podobna sytuacja zdarzyc,
    przyjdzie taki, zamowi 150 calowy telewizor za 30 tys zl, czeka taki
    na skladzie w Seulu, ale tu juz decyzja przedsiebiorcy - wiedzac ze
    klient moze sie rozmyslec, musi podjac decyzje - zamowic ryzykowny
    towar, czy poprzestac na handlu telewizorami 40-50 calowymi.
    To samo w dzialalnosci firmowej mogloby zabic te dzialalnosc. Nie musi
    byc zreszta specyficzna koparka - wystarczy np zwykla drukarka, ale w
    ilosci np 100 tys sztuk, ktora to ilosc sie sprzedaje dlugo ...

    Nawiasem mowiac to nowa ustawa chyba otwiera furtke to porozumienia z
    konsumentem - trzeba uprzedzic o indywidualnych kosztach sprowadzenia,
    bezzwrotnych w razie odstapienia.

    O przepraszam - nie powinienem pisac "przychodzi klient", tylko
    telefonuje. Albo zaprasza sprzedawce ...

    >A budowa elektrowni to usługa, a nie towar, więc nie ma jak zwracać.

    A na fakturze bedzie "budowa" czy "elektrownia szt 1" ?
    Zreszta budowa to jedno, a wyposazenie do niej trzeba dostarczyc ...

    Nieruchomosci nawiasem mowiac wylaczone spod ochrony konsumenckiej ...
    ciekawe czemu :-)

    J.