  • 1. Data: 2005-06-06 11:28:50
    Temat: Finanse, zaokrąglenia
    Od: "Slavik" <s...@g...multinet.pl>

    Witam,

    mam nastepujace pytanie:

    czy jest jakies ogolne zarzadzenie co do zasad zaokraglania kwot w
    dokumentach finansowo-ksiegowych?

    Mam na mysli taka sytuacje:

    Jest faktura, na ktorej znajduja sie poszczegolne pozycje (kwoty netto i
    brutto). Np:

    LP. brutto (faktyczne) brutto (zaokraglone)

    1. 1,464 1,46
    2. 10,9611 10,96

    suma faktyczna:
    12,4315

    suma zaokraglen:
    12,42

    suma faktyczna zaokraglona:
    12,43

    Roznica 1 grosz...niby niewiele ale mnozac przez skale operacji finansowych
    moze byc problem...

    Pytanie: czy zaokraglac na koncu, czy kazda pozycje zaokraglac "na biezaco"
    i wg zaokraglonych kwot sumowac...

    Pozdrawiam
    Slavik

    PS: Jesli to NTG to prosze o wskazanie TG :)

  • 2. Data: 2005-06-06 12:30:41
    Temat: Re: Finanse, zaokrąglenia
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Slavik" <s...@g...multinet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > mam nastepujace pytanie:
    >
    > czy jest jakies ogolne zarzadzenie co do zasad zaokraglania kwot w
    > dokumentach finansowo-ksiegowych?

    na "bieżąco"

    P.

    --
    Gość: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Słyszałem, że najskuteczniejszy jest środek d..y."

  • 3. Data: 2005-06-06 12:33:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Slavik wrote:

> [...]
    > biezaco" i wg zaokraglonych kwot sumowac...
    >

    > PS: Jesli to NTG to prosze o wskazanie TG :)

    pl.soc.prawo.podatki - poszukać w archiwum na googlach postów Gotfryda
    Smolika na temat zaokrąglanie w fakturach VAT. Znalazł chyba 4 czy 5
    POPRAWNYCH metod

  • 4. Data: 2005-06-06 14:12:05
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jun 2005 13:28:50 +0200, Slavik napisał(a):

    > czy jest jakies ogolne zarzadzenie co do zasad zaokraglania kwot w
    > dokumentach finansowo-ksiegowych?

    Gdy chodzi o faktury - § 12 ust. 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
    27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom... (Dz.U.
    Nr 97 poz. 971).
    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 5. Data: 2005-06-07 11:47:30
    Od: "Slavik" <s...@g...multinet.pl>

    Dzieki wielkie za wszystkie odpowiedzi :)

    Pozdrawiam
    Slavik