  • 21. Data: 2005-05-06 16:17:58
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > To jest właśnie odmowa świadczenia usługi będąca wykroczeniem i tyle.
    > Odmówiono Ci sprzedania karty klubowej. Policja - mandat dla kierownika
    > klubu, albo wniosek do sądu grodzkiego o ukaranie. I następny klub
    > zostaje sprowadzony na ziemię.

    No ale po co, jak dla mnie to znak, zeby do tego klubu juz nie chodzic?

    Po za tym nie odmowiono mi sprzedazy karty, a jedynie wejscia do klubu
    bez karty.

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz

  • 22. Data: 2005-05-06 16:25:21
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Robert Tomasik [Fri, 6 May 2005 15:47:59 +0200]:

    > Nie, to 95% klientów tego prawa nie zna lub nie umie racjonalnie
    > chronić. I tyle. Problem wpuszczenie / nie wpuszczenia kończy się z
    > reguły na etapie wezwania Policji. Wówczas bramka się najczęściej
    > ulatnia, bo z reguły pracują na czarno. Ale to tak z praktyki.

    A potem Ci nasikaja do piwa albo cos rownie zabawnego zrobia.
    To tez praktyka ;> Po cholere wlasciwie pchac sie do knajpy,
    w ktorej Cie nie chca? Zeby sobie wieczor spartolic i jeszcze
    dac dupkom zarobic? IMO lekko bez sensu, nie chca mojej forsy
    to nie, kij im w rozne otwory i tyle.

    Kira

  • 23. Data: 2005-05-06 17:43:11
    Od: tomekpiotrkow<t...@i...pl>

    Gdy ciebie wykryją to morzesz meć ograniczenie wolności w zawieszeniu
    przeliczone na godziny do odrobienia na rzecz np miasta od 10 do 40 godz w
    miesiącu np (sprzątanie miasta) aile miesięcy ograniczenia to zalerzy od sądu ale
    odradzam takie postepowanie bo zostaje to w papierkach jako karany.powodzenia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 24. Data: 2005-05-06 18:01:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No ale po co, jak dla mnie to znak, zeby do tego klubu juz nie
    chodzic?

    > Po za tym nie odmowiono mi sprzedazy karty, a jedynie wejscia do klubu
    > bez karty.

    A sprzedano Ci kartę?

    Jest kilka lepszych sposobów ominięcia tego przepisu. ten z kartą w
    bufecie kończy się mandatem albo wnioskiem o ukaranie w sądzie. Z
    praktyki wiem, że skutecznym.

  • 25. Data: 2005-05-06 18:03:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kira" <c...@-...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w ktorej Cie nie chca? Zeby sobie wieczor spartolic i jeszcze
    > dac dupkom zarobic? IMO lekko bez sensu, nie chca mojej forsy

    Ależ ja tam wcale już wchodzić nie muszę. "Wyprostować" bramkę można dla
    sportu. Po za tym po takiej akcji obsługa lokalu raczej będzie się
    chciał z szoku podnieść, niż na złość robić klientowi. Zakładam, ze klub
    zawiera więcej, niż 10 klientów. Komu się będzie chciało śledzić, kto i
    co zamawia?

  • 26. Data: 2005-05-06 18:43:25
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jest kilka lepszych sposobów ominięcia tego przepisu. ten z kartą w
    > bufecie kończy się mandatem albo wnioskiem o ukaranie w sądzie. Z
    > praktyki wiem, że skutecznym.

    No dobrze, ze jest. Ale wytlumacz mi - po co?

    W koncu jak nie wejde, to nie wydam kasy w klubie, i nie bede tam
    przychodzil. Czyli przypuszczam,z e to bedzie wiecej niz jakis mandat
    100 czy 200 zlotych...

  • 27. Data: 2005-05-06 20:53:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No dobrze, ze jest. Ale wytlumacz mi - po co?

    Dla samej zasady, by tępić głupotę. I tyle.

    > W koncu jak nie wejde, to nie wydam kasy w klubie, i nie bede tam
    > przychodzil. Czyli przypuszczam,z e to bedzie wiecej niz jakis mandat
    > 100 czy 200 zlotych...

    No, za pierwszym razem, to będzie może i 100 zł. Za drugim może być i
    5.000 zł. A rozpatrując to w taki sposób, jak piszesz, to w ogóle
    chodzenie do klubu jest strata pieniędzy. Zwróć uwagę na to, o co chodzi
    inicjującemu ten wątek. Jemu zależało akurat na wejściu do tego
    konkretnego klubu, a nie do jakiegokolwiek.

  • 28. Data: 2005-05-06 21:06:40
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Dla samej zasady, by tępić głupotę. I tyle.

    Ale glupota sa takie prawa, jak opisujesz. Jak zaloze wlasny klub to
    chce miec mozliwosc selekcji i doboru gosci. I np. nie bede chcial
    wpuszczac malolatow, nawet jakby byli anielscy i przy coli sie dobrze
    bawili.

    > No, za pierwszym razem, to będzie może i 100 zł. Za drugim może być i
    > 5.000 zł. A rozpatrując to w taki sposób, jak piszesz, to w ogóle
    > chodzenie do klubu jest strata pieniędzy.

    Nie stratą, a wydawaniem na rozrywkę. I chcę wydawać tam gdzie mnie nikt
    z łaski ani pod groźba mandatu nie wpuści. Mamy tzw. wolny rynek, więc
    niech popyt i podaz decydują o istnieniu bądź nie klubów z chamską
    selekcją i doborem takich lub innych klientów.

    > Zwróć uwagę na to, o co chodzi
    > inicjującemu ten wątek. Jemu zależało akurat na wejściu do tego
    > konkretnego klubu, a nie do jakiegokolwiek.

    Nieletnim proponuje organizacje urodzin w takich miejscach jak
    McDonald's. Mają przeważnie specjalną salę na takie okazje. Można
    zamówić Clowna i baloniki. Będzie cola, fanta, sprite.

    Pozdr

  • 29. Data: 2005-05-06 22:05:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    mariposa doux wrote:

    > Ale glupota sa takie prawa, jak opisujesz. Jak zaloze wlasny klub to
    > chce miec mozliwosc selekcji i doboru gosci.

    Nie do końca. Klub możesz założyć i wybierać kogo chcesz zaprosić lub
    nie, ale jeżeli wystawiasz ofertę klubu publicznie to musisz się godzić
    z pewnymi tego konsekwencjami, również takimi, że do klubu może wejść
    ten kto ma ochotę, a nie ten kto ci się spodoba.

  • 30. Data: 2005-05-06 23:39:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > chce miec mozliwosc selekcji i doboru gosci. I np. nie bede chcial
    > wpuszczac malolatow, nawet jakby byli anielscy i przy coli sie dobrze

    To wcale nie głupota. Spójrz na to z drugiej strony. Chcesz z koleżanką
    iść sie zabawić. A tu bramkarz przy drzwiach mówi, że dziś tylko kobiety
    wpuszcza. A Ty mozesz sobie wejściówkę przy barze kupić. I jak się
    czujesz?

> [...]
    > niech popyt i podaz decydują o istnieniu bądź nie klubów z chamską
    > selekcją i doborem takich lub innych klientów.

    Mnie chodziło o to sformułowanie, "że nie będziesz tam tracił
    pieniędzy".

    > Nieletnim proponuje organizacje urodzin w takich miejscach jak
    > McDonald's. Mają przeważnie specjalną salę na takie okazje. Można
    > zamówić Clowna i baloniki. Będzie cola, fanta, sprite.

    Są kraje, gdzie takie sprawy są uregulowane prawem. Choćby takie USA,
    gdzie z tego co słyszałem w niektórych stanach do lokali przed 18 rokiem
    życia nie masz prawa wejść. Pewnie niektórych, bo nie znam szczegółów,
    ale nie o to chodzi. Bodaj chyba w Szwecji jest podobnie. Ale traktuj to
    jako plotkę.

    Jeśli tego typu ograniczenia są potrzebne, to należy to w sposób
    cywilizowany wprowadzić - ustawą. A nie uprawiać wolną amerykankę, bo
    dochodzi do paradoksów. Teoretycznie takiemu wyrzucanemu z lokalu za
    "niemanie" 18 lat gościowi przysługuje na przykład obrona konieczna.
    Bramkarz, który go nie wpuszcza używając siły popełnia przestępstwo. I
    jeszcze cały szereg innych komplikacji się w ten sposób rodzi. A jak za
    gościem się postawi kilku klientów i bramkarze po prostu zostaną przez
    nich ujęci, a następnie goście zadzwonią po policję, ta zatrzyma
    bramkarzy za napaść i jeszcze właściciel lokalu odszkodowanie będzie
    musiał płacić? Po napaści dokonanej przez pracowników baru na klientów
    pod kierownictwem właściciela lokalu jest całkiem poważna szansa na to,
    że gość utraci koncesję na sprzedaż alkoholu, a być może sąd zakaże mu w
    ogóle prowadzenia takiej działalności. To już tylko kwestia uporu
    pokrzywdzonego przed sądem.

    Ja wcale nie uważam, że do knajpy mają prawo chodzić dzieci. Zauważam
    tylko fakt, że po raz kolejny mamy lukę w prawie i tyle. Kwestią
    dyskusyjną jest, czy ta granica akurat 18 lat powinna mieć. Nie wiem. Tu
    już można by było dyskutować. Ale to inna sprawa. W każdym razie w
    chwili obecnej nie ma podstawy prawnej, by bar legitymował wchodzących
    lub ograniczał dostęp osobom poniżej 18 lat. Może i powinien im nie
    sprzedać alkoholu oraz papierosów.

    Jeśli w barze pojawi się faktycznie jakiś małolat, a dodatkowo będzie
    pod wpływem alkoholu, albo jeśli z wyglądu będzie naprawdę młody, a
    będzie późno, to co najwyżej właściciel lokalu może wezwać policję, a ta
    może próbować wykonać czynności pod kątem demoralizacji nieletniego.
    Szczegóły znajdziesz w ustawie o postępowaniu w sprawach nieletnich. No
    ale na pewno nie dotyczy to gościa, który będzie trzeźwy i mając 17 i
    pół roku będzie chciał uczestniczyć w 18-stce koleżanki z klasy.