  • 121. Data: 2005-05-07 14:25:45
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Paweł Sakowski wrote:

    > I żyli długo i szczęśliwie ;)

    LOL :)

    --
    Polskie kino nieudane: Pregi ................... http://tiny.pl/h1n3
    O tym sie mowi: Maria full of grace ............ http://tiny.pl/h1nz
    Mistrz Horroru: Clive Barker - Galilee ......... http://tiny.pl/h1nb
    Fantasy: Achaja t. III - Andrzej Ziemiański .... http://tiny.pl/h1nv

  • 122. Data: 2005-05-07 14:28:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:427CC828.80D4E4B1@gazeta.pl...

    > To zapytam o interpretacje, bo: "Bez uzasadnionej przyczyny" - ale np.
    > podejrzenie barmana, ze kupujacy alkohol nie ma 18 lat jest juz
    > "uzasadniona przyczyna" zeby nie sprzedac mu alkoholu. I nie musi
    prosic
    > o legitymowanie sie dowodem. Tak?

    Prawo do żądania okazania dokumentu potwierdzającego pełnoletniość przy
    zakupie alkoholu wynika akurat z innej ustawy - o wychowaniu w
    trzeźwości i (...) . Tam również zawarto prawo do odmowy sprzedaży
    alkoholu w razie odmowy okazania dokumentu oraz zakaz sprzedaż osobom dl
    lat 18-tu. I oczywiście jest to lex specjalis względem ogólnego przepisu
    zawartego w kodeksie wykroczeń.

    Ale powodów uzasadnionej odmowy sprzedaży może być więcej. Bo na
    przykład piwa brakło. No nie ma i już. Odmowa będzie uzasadniona
    względami obiektywnymi. Bo się nalewak zespół. Ale wówczas odmowa
    dotyczy wszystkich. Generalnie po prostu o uzasadnionej przyczynie
    musisz w razie czegoś przekonać sąd.

    > Skoro nie moze prosic o okazanie dowodu, to jak ma stwierdzic, czy
    jego
    > "uzasadniona przyczyna - podejrzenie" jest sluszne czy nie? Za
    sprzedaz
    > nieletniemu chyba cos grozi...

    Przy sprzedaży alkoholu może żądać okazania dokumentu i wynika to z
    podanej przeze mnie ustawy. Kolejny przypadek, to papierosy. Tam również
    w ustawie umieszczono prawo do wylegitymowania. I więcej wyjątków nie
    pamiętam. Wpuszczenia na dyskotekę w ustawie nie wymieniono, toteż i
    prawa do sprawdzania nie ma.

    > Wlasnie interesuja mnie te "usazadnione przyczyny". Co nia jest a co
    nie
    > jest. Np. byl koles tydzien temu na imprezeie w klubie i tak sie spil,
    > ze zaczepial klientow a ostatecznie zanieczyscil lokal. Wywiziono go
    > finalnie na izbe. Dwa tygodnie temu chce wejsc, ale bramka odmawia
    > wpuszczenia, gdyz trafil na liste tych klientow nie obslugujemy.
    Bramka
    > ma uzasadniona przyczyne (zdarzylo sie poprzednio), ze klient znow
    moze
    > stwarzac problemy. To maja go wpuscic mimo wszystko?

    To nie jest moim zdaniem uzasadniona przyczyna. Ale ostateczne zdanie
    tutaj będzie miał sąd. Moim zdaniem klub ma roszczenie cywilne do
    klienta o naprawienie tamtych szkód. Ale odmówić wpuszczenia nie może.
    Co najwyżej mogą gościa przypilnować i przy pierwszych objawach upojenia
    odpowiednio zareagować. Poprosić kolegów zainteresowanego, by go zabrali
    do domu. nie sprzedawać już więcej alkoholu. A nawet wezwać policję i
    gościa na izbę wywieść.

  • 123. Data: 2005-05-07 14:30:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze się przyczepię ;)
    >
    > "Kto odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany" -- z tego wynika
    tylko
    > tyle, że jeśli jest obowiązek świadczenia, to jego niewypełnienie jest
    > wykroczeniem. Z czego wynika sam obowiązek?

    Wiesz, jak pójdziesz do apteki i zażądasz chleba, to odmowa nie spotka
    się z karą.

    > Art. 135 mówi o towarach, więc do niewpuszczenia się nie stosuje.

    Ale do biletu, wejściówki już tak.

  • 124. Data: 2005-05-07 14:31:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > OK, ok. :) Widac miał dobrego prawnika i jeszcze mu się chciało.

    Nie miał prawnika. Byli dobrzy policjanci :-)

  • 125. Data: 2005-05-07 14:38:58
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A to są imienne wejściówki? A jak sprawdzisz, kto kupował skoro nie
    > możesz gościa wylegitymować?

    Jest pewien problem techniczny i niejasność. Po pierwsze, przy sprzedaży
    wjsciowki nie musi byc kontroli wieku. Bo po co. Kontrola na wejsciu.

    > bratu-piekarzowi.
    >
    > Na posiadanie broni jest wymagane zezwolenie. NA posiadanie biletu nie.

    Na posaida nie nie. Ale na zakup alkocholu po wejsciu na impreze - juz
    tak. A zalozmy, ze robie impreze "degustacja wina 1001 rodzakjow" i jest
    do zamówienia tylko alkohol? Czy nieletni z wejsciowka powinien moc
    wejsc? Powinien. Czy moze cos kupic - bez okazania dowodu pelnoletnosci
    - nie.

    > I w tym tkwi różnica. Jak piekarz będzie miał zezwolenie, to nie stoi
    > nic na przeszkodzie, by mu brat broń podarował. Będzie kłopot
    > administracyjny, bo piekarz musi broń ze sklepu pokwitować osobiście,
    > ale zapłacić juz osobiście wcale nie musi.

    A najwiekszy klopot jest wtedy, gdy piekarz nie ma pozwolenia. ;)

    > No cóż, inna odmiana logiki.

    No czy ja wiem. Jezeli warunkiem uzywania broni jest posiadanie
    zezwolenia, to zakupienie broni przez posiadajacego zezwolenie i
    podarowanie komus, kto trego zezwolenai nie ma stawia obdarowanego w w
    sprzeczjen z prawem sytuacji.

    Pozdr

  • 126. Data: 2005-05-07 14:41:01
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > odpowiednio zareagować. Poprosić kolegów zainteresowanego, by go zabrali
    > do domu. nie sprzedawać już więcej alkoholu. A nawet wezwać policję i

    Rozumiem, ze jak gosc powraca mimo wszystko czesto, nalezy wystapic o
    wydanie sadowego nakazu, zeby sie trzymal od teg miejsca 100m i dalej?

  • 127. Data: 2005-05-07 14:43:21
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > To może od innej strony? Pokaż mi lokal, który nie jest prywatny.

    Lokale Urzędu Skarbowego ;)

    > przekonać sąd, ze odmowa była uzasadniona i tyle.

    Nooo z tymi skarpetkami to rpzegięcie, bo to by było wręcz uciskanie
    mniejszosći o odmiennych preferencjach seksualnych ;)

    > Uważam, że możliwość ograniczania wieku
    > wchodzących faktycznie byłą by racjonalna. Ale to trzeba wprowadzić w
    > jakiejś ustawie, a nie poprzez zarządzenia kierownika bramki.

    Może do tego kiedyś dojdzie, mam nadzieję.

  • 128. Data: 2005-05-07 15:00:39
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > tylko
    >
    > Wiesz, jak pójdziesz do apteki i zażądasz chleba, to odmowa nie spotka
    > się z karą.

    OK, ale w art. 138 nie ma mowy o uzasadnionej odmowie (jak w art. 135),
    tylko o niespełnieniu obowiązku.

    > Ale do biletu, wejściówki już tak.

    Dla uproszczenia załóżmy taką sytuację: w klubie za wstęp płaci się przy
    wejściu (nigdy z góry) i klient dostaje tylko paragon oraz usługę --
    żadnego biletu. Na jakiej podstawie można tutaj żądać wpuszczenia?

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 129. Data: 2005-05-07 15:19:40
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Podstawa jest bardzo prosta. To _moj_ lokal i ta ja decyduje, kto w nim
    > przebywa.

    Tylko wtedy kiedy jest zamknięty.

  • 130. Data: 2005-05-07 15:29:59
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > W jaki sposob, skoro to prywatny lokal?
    > Ja akurat imprez nie organizuje, ale tez swiadcze uslugi i niektorych prac
    > sie nie podejmuje z roznych powodow.
    > Teraz dowiaduje sie, ze klient moze mnie zmusic do zawarcia umowy, pod
    > grozba grzywny...
    > A myslalem, ze komunizmu juz u nas nie ma.

    Ty masz myślenie małego dziecka.