  • 131. Data: 2005-05-07 15:57:56
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    mariposa doux wrote:

    > wpuszczenia, gdyz trafil na liste tych klientow nie obslugujemy. Bramka
    > ma uzasadniona przyczyne (zdarzylo sie poprzednio), ze klient znow moze
    > stwarzac problemy. To maja go wpuscic mimo wszystko?

    No pewnie. Jakis menel przychodzi co tydzien, obrzyguje ci klientow, ktorych
    w koncu tracisz, ale musisz go za kazdym razem wpuszczac :)
    Ja musze realizowac zamowienia dla klienta, ktory juz dwa razy mi nie
    zaplacil za robote. Jak masz calodobowa stacje benzynowa, to musisz goscic
    na niej bezdomnych, bo jak ich wyprosisz, to wroca w asyscie policji

    --
    KRZYZAK

  • 132. Data: 2005-05-07 15:57:59
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    wiadomości news:d5ihsf$6mj$1@opal.futuro.pl...

    > Dochodzić swego.

    W Polsce "dochodzenie swego" może kosztować wiele straconego czasu i nerwów.

    > Nie muszą.

    Wytłumacz to tępemu bramkarzowi.

    > Na nieświeże mięso w sklepie też nie narzekasz, "bo ktoś może za
    > narzekanie dać wpierdol"?

    Co innego sklep z ekspedientkami, które są bezbronne, a co innego dyskoteka
    z ochroniarzami bez szyi o zerowym poziomie inteligencji. Prawo prawem, a
    rzeczywistość rzeczywistością.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 133. Data: 2005-05-07 16:06:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak tylko postawi przed nieletnim.nia kufelek, to dzwonię po
    > policję? Tak? Jak dla mnie zero problemu. Żeby tylko jeszcze
    > przyjeżdzali do interwencji...

    No właśnie pisałem, że nie. Jednorazowe podanie nie jest przestępstwem.
    Rozpijanie jest przestępstwem, ale to nie jednorazowe podanie alkoholu.
    Zwłaszcza w odniesieniu do 17-to latka. Jesli nieletni się upije, to
    może być przejaw demoralizacji i wóczas mozesz wezwać policję.

    > Po za tym wsześniej pisalem - bo byly paragrafy - że nei moge mu nie
    > sprzedać, gdy nei mam wątpliwości. A jak mam? Nie musisz tu odpisywać
    > wystarczy raz, tam gdzie zadałem pytanie.

    No to odpisałem tam.

    > No ale chcieli oduczyć picia także dorosłych...

    Dokładnie. Ale co do meritum to nic nie zmienia. Skutek jest taki, że
    teraz nielat musi dorosłemu odpalić na piwo, by mu kupił flaszkę.

  • 134. Data: 2005-05-07 16:08:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Rozumiem, ze jak gosc powraca mimo wszystko czesto, nalezy wystapic o
    > wydanie sadowego nakazu, zeby sie trzymal od teg miejsca 100m i dalej?

    Jeśli sąd wyda taki zakaz, to będziesz miał uzasadnioną podstawę nie
    tyle do niewpuszczenia gościa, co do jego zatrzymania i oddania w ręce
    policji. niestosowanie się do zakazu sądowego jest samo w sobie
    przestępstwem. Ale nie słyszałem o takim wyroku w odniesieniu do
    dyskoteki. Co do stadionów, to owszem kilka przykładów znam.

  • 135. Data: 2005-05-07 16:09:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > No pewnie. Jakis menel przychodzi co tydzien, obrzyguje ci klientow,
    ktorych
    > w koncu tracisz, ale musisz go za kazdym razem wpuszczac :)

    Nie ja te przepisy tworzę.

> [...]
    goscic
    > na niej bezdomnych, bo jak ich wyprosisz, to wroca w asyscie policji

    A czy ta stacja paliw świadczy darmowe noclegi?

  • 136. Data: 2005-05-07 16:11:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > OK, ale w art. 138 nie ma mowy o uzasadnionej odmowie (jak w art.
    135),
    > tylko o niespełnieniu obowiązku.

    W praktyce na to samo wychodzi.

    > Dla uproszczenia załóżmy taką sytuację: w klubie za wstęp płaci się
    przy
    > wejściu (nigdy z góry) i klient dostaje tylko paragon oraz usługę --
    > żadnego biletu. Na jakiej podstawie można tutaj żądać wpuszczenia?

    Klient kupuje dwa wejścia i wchodzi z kolegą. Nie możesz mu nie sprzedać
    dwóch wejściówek.

  • 137. Data: 2005-05-07 16:12:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No i o to mi chodzi. Pisałem "nic" bo... kto przy zdrowych zmysłach,
    > zwłaszcza nastolatek, idzie do baru kupić soczek za 5 zeta ;] Jak może
    > browar za 6 ;]

    Wiesz, ja pijam colę. Ale nigdy nie upierałem się, że jestem "przy
    zdrowych zmysłach".

  • 138. Data: 2005-05-07 16:16:07
    Od: emil <z...@t...pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > Zwłaszcza w odniesieniu do 17-to latka. Jesli nieletni się upije, to
    > może być przejaw demoralizacji i wóczas mozesz wezwać policję.

    g.prawda. Przyczyna wprowadzenia Prohibicji byla narodowa tragedia
    alkohilizmu (np. pijane dzieci na ulicach). Sytuacja byla taka, ze
    spoleczenstwo staczalo sie do strat spolecznych porownywalnych ze
    stratami powaznej wojny.

    A ze kryminalisci przejeli paleczke, to juz inna para kaloszy.

    > Ale co do meritum to nic nie zmienia. Skutek jest taki, że
    > teraz nielat musi dorosłemu odpalić na piwo, by mu kupił flaszkę.

    A jest tak kiedy ustawe kupuje producent w Sejmie producent alkoholu.

  • 139. Data: 2005-05-07 16:16:32
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > A czy ta stacja paliw świadczy darmowe noclegi?

    Nie, ale swiadczy sprzedaz detalicza. A czas wybierania towaru przez klienta
    nie jest ograniczony zadnym przepisem.
    Wg Twojej teorii nie mozna takiego menela wyprosic.

    --
    KRZYZAK

  • 140. Data: 2005-05-07 16:16:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W Polsce "dochodzenie swego" może kosztować wiele straconego czasu i
    nerwów.

    A tu masz wiele racji. Ale trzeba chociaż dać szansę organom ścigania i
    ich o takim zajściu powiadomić.

    > Wytłumacz to tępemu bramkarzowi.

    Policjant wezwany na interwencję powinen go przekonać. Jest coś takiego,
    jak pouczenie. Potem mandat, wniosek o ukaranie, a opornych się w
    aresztach osadza do dyspozycji sądu. Kilka możliwości jest. Z reguły
    pouczenie policjanta już wystarcza. Ta teoria ma słąbe punkty, ale
    niewygodnie mi o nich pisać - w skrócie są różni policjanci.

> [...]
    dyskoteka
    > z ochroniarzami bez szyi o zerowym poziomie inteligencji. Prawo

    Jak rozumiem w sklepie te bezbronne ekspedientki bijesz, jak Ci
    śmierdzącą kiełbasę sprzedają?