    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
    Date: Mon, 18 Jan 2010 12:14:17 +0100

    Herald pisze:

    > Liwiusz, dziwię Ci się teraz, szukasz dziury w całym.
    > To powyżej było o "wynajęcia pana józka" - sąsiada, jak sam nazwałeś.
    > Temat dotyczy, jak pytający opisał - dosyć sporej FIRMY/ZAKŁADU PRACY.
    > Przecież oni z założenia świadczą USŁUGI.
    > Co innego pan józek :)
    >
    > No chyba ze ten kosztorysant z dużej firmy przyszedł "prywatnie" do
    > pytającego i chciał odpierdolić fuchę. jeżeli tak - to teraz musiałbym Ci
    > przyznać rację i uznać przykład pana józka za adekwatny.
    >
    > Ale szczerzę wątpię by pytający "szedł na fuchę" z takim zakresem prac.

    Należy rozpatrzyć trzy sytuacje:

    1/ Duża firma, robi tylko legalnie
    2/ Firma średnia, robi legalnie oraz trochę taniej na czarno
    3/ Józek - robi tylko na czarno.

    Istnieje cała masa firm "2", które są zarejestrowane, ale część drobnych
    robót robią poza księgowością. Może to być korzystne i dla firmy, i dla
    klienta.

    W tym wątku poruszyłem jedynie ten temat, aby uzmysłowić, że:

    a/ być może strony "w sposób dorozumiany" godziły się na niewystawianie
    faktury, być może doszło tutaj do nieporozumienia
    b/ w związku z tym wystawienie faktury przez firmę spowoduje, że będzie
    ona stratna na transakcji, stąd chęć przerzucenia VATu na odbiorcę

    Podzwoń sobie po ogłoszeniach i powiedz, że chcesz pomalować 5m ściany,
    albo wymienić kibel i popytaj się ile to będzie kosztować. A potem
    powiedz, że chcesz fakturę - w wielu przypadkach cena wówczas cena
    podskoczy o 50%, takie są bowiem koszty związane z wystawieniem faktury
    (dochodowy i VAT). Nic dziwnego, że w drobnych sprawach z życia
    codziennego ludzie się obchodzą bez rachunków. Nie widzę najmniejszego
    powodu, aby emerytka płaciła za wymianę swojego cieknącego kranu 75zł, a
    nie 50zł, aby łatać dziurę budżetową spowodowaną tym, że rządzą nami idioci.

    --
    Liwiusz