  • Data: 2010-01-18 11:14:51
    Temat: Re: Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jako że też czeka mnie remont domu, chciałbym podrążyć
    pewne wątki dyskusji.

    1) w jaki sposób najlepiej ustrzec się przed sytuacją, która
    spotkała Tomka - napisać umowę, gdzie będzie wstępny
    kosztorys, zawierający maksymalną cenę usługi?

    2) przyjmując, że firma czy osoba prowadząca DG wykonała
    u mnie jakieś usługi "na lewo" i otrzymała zapłatę "od ręki" - czy
    oprócz przyzwoitości/reputacji/itd. istnieje inny powód, który
    by powstrzymywał tę firmę/osobę przed wystawieniem rachunku
    za tę usługę i domaganiem się drugiej, "oficjalnej" zapłaty?

    Innymi słowy, czy powinienem obawiać się sytuacji, że zapłacę
    za usługę "do ręki", a następnie wykonawca wystawi oficjalny
    rachunek i będzie żądał ponownej zapłaty?

    (moje drugie pytanie jest czysto teoretyczne, gdyż wiem, że nie
    należy dokarmiać szarej strefy, tylko dbać, by Nasze Kochane
    Państwo miało jak najwięcej pieniędzy z podatków!)