  • 1. Data: 2004-07-26 07:43:17
    Temat: Faktura VAT - zmiana danych odbiorcy
    Od: ".:martin:." <m...@m...pl>

    Witam serdecznie.

    Napotkalem na klopot w jednym z sieci wielkich marketow budowlanych.
    Zaistniala potrzeba zmiany odbiory w fakturze VAT (wystawionej w ubiegly
    piatek) - prowadzimy kilka podmiotow i omylkowo podany zostal
    niewlasciwy podmiot.

    Do poprawienia byly 3 faktury. Dwie zalatwione zostaly bez problemow (w
    Tesco do faktury dolaczona Note korygujaca, zmieniajac odbiorce, w
    drugiej firmie skonczyly sie druki not, wydano wiec duplikat faktury).

    Niestety w wyzej wspomnianym markecie, pracownik nie chcial ani wydac
    noty, ani anulowac faktury i wystawic nowej z innym odbiorca.
    Uzasadnienie: "W nocie korygujacej moge tylko poprawic drobne dane,
    takie jak adres, blad w nazwie, nie moge zmienic calkowicie podmiotu".

    Jak sprawe zalatwic? Zmiana dotyczy faktycznie zmiany calkowicie
    odbiory, inna nazwa, inny NIP, taki sam adres.

    Z gory dziekuje za pomoc.

    --
    Pozdrawiam. Marcin

  • 2. Data: 2004-07-26 07:53:16
    Temat: Re: Faktura VAT - zmiana danych odbiorcy
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@m...pl> napisal(a):
> [...]
    >
    > Jak sprawe zalatwic? Zmiana dotyczy faktycznie zmiany calkowicie
    > odbiory, inna nazwa, inny NIP, taki sam adres.

    Pracownik ma 100% rację, a przyjęte noty nie mają mocy, gdyż są
    sprzeczne z ustawą. Rozwiązanie to tylko faktura korygująca + nowa
    faktura.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-07-26 08:27:40
    Od: "prodrive" <c...@p...fm>

> [...]
    > Tesco do faktury dolaczona Note korygujaca, zmieniajac odbiorce, w
    > drugiej firmie skonczyly sie druki not, wydano wiec duplikat faktury).

    Jak nie chcesz sie prosic to Ty im wystaw note korygujaca. Podpisza Ci (bo
    musza) i sprawa zalatwiona.

  • 4. Data: 2004-07-26 12:24:13
    Od: ".:martin:." <m...@m...pl>

    Użytkownik prodrive napisał:

    > Jak nie chcesz sie prosic to Ty im wystaw note korygujaca. Podpisza Ci (bo
    > musza) i sprawa zalatwiona.

    Niestety wystawic, ani podpisac noty nie chca poniewaz zmienia sie
    odbiorca, a nie tylko korygowany jest jakis blad np w nazwie lub adresie
    odbiorcy.
    BTW przed chwila bylem w MediaMarkecie i przy okazji zapytalem sie jak
    oni zalatwiaja takie sprawy: padla odpowiedz ze wlasnie nie dawno robili
    szkolenia i maja w takich sytuacjach wystawiac noty korygujace.

    --
    Pozdrawiam. Marcin

  • 5. Data: 2004-07-26 18:14:43
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2004 07:53:16 +0000 (UTC), Samotnik naskrobał(a):

    > Pracownik ma 100% rację, a przyjęte noty nie mają mocy, gdyż są
    > sprzeczne z ustawą. Rozwiązanie to tylko faktura korygująca + nowa
    > faktura.

    z jaką ustawą ? chyba kenijską tym bardziej że sposób wystawiania faktur
    określa rozporządzenie rady ministrów a nie żadna ustawa ( art 8 par 1
    ustawy o VAT).

    Oczywiście że w tym przypadku należy wystawić notę korygującą a nie fakturę
    korygującą - podst. prawna art 21 par 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z
    dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom,
    zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich
    przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania
    zwolnienia od podatku od towarów i usług

    Inna sprawa to że nota korygująca to nic innego jak kolejny rodzaj faktury
    :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2004-07-26 18:50:41
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisal(a):
> [...]
    >

    > z jaką ustawą ? chyba kenijską tym bardziej że sposób wystawiania faktur
    > określa rozporządzenie rady ministrów a nie żadna ustawa ( art 8 par 1

    Oczywiście, zagalopowałem się ;-)

    > Oczywiście że w tym przypadku należy wystawić notę korygującą a nie fakturę
    > korygującą - podst. prawna art 21 par 1 Rozporządzenia Ministra Finansów [...]

    A teraz idź i powiedz to kontrolerowi z US. Z rozporządzenia
    rzeczywiście nie wynika wprost, że nie wolno zmienić zupełnie odbiorcy,
    tyle że nie samym rozporządzeniem prawo podatkowe się rządzi. Faktura
    dokumentuje zdarzenie gospodarcze. Zdarzenie gospodarcze zachodzi między
    dwoma konkretnymi podmiotami i jeśli zaszło, to na papierze
    zmienić tego nie można.

    Tak na zdrowy rozum - wiesz, co by się działo, gdyby można było notą
    zmieniać odbiorcę? Byłoby takie żonglowanie kosztami, że nikt nie
    wiedziałby o co chodzi. Bo przecież gdyby mozna było zmienić odbiorcę,
    to co przeszkadza temu nowemu jeszcze raz zmienić? ;-) I tak dalej,
    absurdy można mnożyć.

  • 7. Data: 2004-07-26 19:45:51
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2004 18:50:41 +0000 (UTC), Samotnik naskrobał(a):

> [...]
    > dokumentuje zdarzenie gospodarcze. Zdarzenie gospodarcze zachodzi między
    > dwoma konkretnymi podmiotami i jeśli zaszło, to na papierze

    dlatego należy wystawić note korygującą.

> [...]
    > wiedziałby o co chodzi. Bo przecież gdyby mozna było zmienić odbiorcę,
    > to co przeszkadza temu nowemu jeszcze raz zmienić? ;-) I tak dalej,

    zupełnie nie rozumiem dlaczego uważasz że faktura korygująca jest bardziej
    zabezpieczona przed oszustwami od noty? ma sie to zupełnie nijak do
    rzeczywistości.

  • 8. Data: 2004-07-26 20:00:38
    Od: ".:martin:." <m...@m...pl>

    On 2004-07-26 21:45, Sebol wrote:
> [...]
    >
    > zupełnie nie rozumiem dlaczego uważasz że faktura korygująca jest bardziej
    > zabezpieczona przed oszustwami od noty? ma sie to zupełnie nijak do

    No to widzie ze tradycyjnie w polskim panstwie zdania sa podzielone :-)
    Czy moge w jakis inny sposob niz tylko blaganiem zmusic ich do podbicia
    przygotowanej przeze mnie noty korygujacej?

    --
    Pozdrawiam. Marcin

  • 9. Data: 2004-07-26 20:35:38
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2004 22:00:38 +0200, .:martin:. naskrobał(a):

    > No to widzie ze tradycyjnie w polskim panstwie zdania sa podzielone :-)
    > Czy moge w jakis inny sposob niz tylko blaganiem zmusic ich do podbicia
    > przygotowanej przeze mnie noty korygujacej?

    olać sprawę i najzwyczajniej zrobić refakturę ze swojej pierwszej firmy na
    drugą po tych samych cenach oczywiście.