  • 1. Data: 2007-09-26 19:43:48
    Temat: Faktura VAT - odmowa wystawienia na Poczcie P
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Interesuje mnie dlaczego na PP wystawiaja faktury VAT tylko od kwoty 10
    zlotych. Che isc na poczte i nadac list. Place 3,50 za znaczki i prosze o
    fakture VAT a tu nic. pani mowi, ze moge sobie nazbierac potwierdzen i jak
    przekroczy 10 zlotych to zaprasza.

    Czy to aby napewno zgodne z prawem ?

    Icek

  • 2. Data: 2007-09-26 20:03:02
    Temat: Re: Faktura VAT - odmowa wystawienia na Poczcie P
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > fakture VAT a tu nic. pani mowi, ze moge sobie nazbierac potwierdzen i jak

    Nie. Na żądanie mają obowiazek wystawić. Idź do naczelnika urzędu pocztowego
    i wyjaśnij sprawę. Powinno wystarczyć.
    Kwota nie ma tu znaczenia, jak chcesz być upierdliwy to fakturę możesz żądać
    w szalecie miejskim (o ile prowadzący jest VATowcem) :)

  • 3. Data: 2007-09-26 20:29:48
    Od: "Stoout" <s...@w...pl>

> [...]
    > fakture VAT a tu nic. pani mowi, ze moge sobie nazbierac potwierdzen i jak

    a dlaczego gdy zbieram "dowody wpłaty" to fakture zbiorczą mogę dostać tylko
    do ostatniego dnia miesiąca?
    To tez zalezy od urzędu, jedni dają mi tydzien na wziecie faktury, inni do
    ostatniego dnia miesiąca, a innym to zwisa i biore kiedy chce za ile chce.
    Jak to wkoncu jest? I co jest zgodne z prawem?

    Stoout

  • 4. Data: 2007-09-26 20:45:30
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...pl>

    Icek pisze:
> [...]
    > fakture VAT a tu nic. pani mowi, ze moge sobie nazbierac potwierdzen i jak

    Ma obowiązek wystawić na dowolną kwotę. Mi też robili problemy bo
    chciałem fakturę za wysłanie paczki kwota 6,5 zł poinformowałem Panią że
    zpytam w Urzędzie Skarbowym o to i po tych słowach wystawiła fakturę :)
    Ogólnie teraz to zbieram z całego miesiąca druczki przelewu i ide w
    ostatni dzień miesiąca i drukuje mi fakturkę 1 pozycja np Wysłanie
    paczki kwota 100 zł :)

  • 5. Data: 2007-09-26 23:48:21
    Od: "Rafał D." <j...@g...com>

    Stoout napisał(a):
> [...]
    > ostatniego dnia miesiąca, a innym to zwisa i biore kiedy chce za ile chce.
    > Jak to wkoncu jest? I co jest zgodne z prawem?

    Podobnie - pozwólcie, że dołączę się do tematu. Jakiś czas temu
    poprosiłem o fakturę vat na podstawie "dowodów wpłaty" w postaci
    potwierdzenia wysłania (adres pomocniczy). Otrzymałem informację, iż
    mogę otrzymać FVAT jedynie w tym samym dniu, w którym wysłałem paczkę,
    chyba, że pojadę na Pocztę Główną(?!). Nie orientowałem się dalej w tym
    temacie, może ktoś wie, z jakiego powodu ta sytuacja miała miejsce?

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 6. Data: 2007-09-27 05:44:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>

    W odpowiedzi na post z Wed, 26 Sep 2007 21:43:48 +0200, od Icek :

> [...]
    > fakture VAT a tu nic. pani mowi, ze moge sobie nazbierac potwierdzen i jak

    Ja natomiast pytam, dlaczego klienci nękają pocztę o faktury VAT, skoro
    usługi pocztowe są ustawowo zwolnione z VATu (lub VAT = 0% - nie wiem
    dokładnie i nie ma tu czena naliczać lub potem odliczać) i z punktu
    widzenia finansowo księgowego Urzędy skarbowe (przynajmniej mój) uznaje
    koszty znaczków pocztowych jako koszt uzyskania przychodu niezaleźnie od
    tego czy jest on udokumentowany fakturą czy tzw. zwykłym pokwitowaniem.
    Nawet dowód nadania przesyłki można włączyć w papiery rachunkowe pod
    warunkiem, ze jest napisana kwota. Ja osobiście biorę zwykłe pokwitowania,
    ponieważ dowód nadania przesyłki może się za jakiś czas przydać np. do
    reklamacji.

    Gdzieś jest jakieś rozporządzenie wykonawcze że odcisk datownika pocztowego
    ma większą moc prawną...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 7. Data: 2007-09-27 06:14:48
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
    > reklamacji.
    >
    > Gdzieś jest jakieś rozporządzenie wykonawcze że odcisk datownika pocztowego

    Jest różnica między księgowaniem jednego dokumentu na którym masz np.
    300 przesyłek a księgowaniem 300 pojedynczych dokumentów.
    Poza tym to jest ich psi obowiązek wystawić fakturę

    --
    Schwester

  • 8. Data: 2007-09-27 09:27:12
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 27 Sep 2007 07:44:56 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Ja natomiast pytam, dlaczego klienci nękają pocztę o faktury VAT,

    A czego mają żądać - rachunku?

    > skoro usługi pocztowe są ustawowo zwolnione z VATu (lub VAT = 0% - nie wiem
    > dokładnie i nie ma tu czena naliczać lub potem odliczać)

    Bo zwolnienie jest podmiotowe.
    Fakturę VAT (zw.) musi wystawić pocztowiec i tyle.

  • 9. Data: 2007-09-27 12:47:36
    Od: <s...@a...pl>

    > A czego mają żądać - rachunku?

    :)
    Przecież faktura VAT jest rachunkiem...

  • 10. Data: 2007-09-27 15:50:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Sep 2007, Herald wrote:

    > A czego mają żądać - rachunku?

    Wystarczy "pokwitowanie".
    Osobiście tak biorę, acz kupuję rzadko i z umiarem ;) (typu 20 kopert
    takich, 10 takich, 20 znaków takich...).
    Uprzedzam potencjalnych napadaczy że dla kwitów pocztowych i bankowych
    JEST stosowny przepis, pozwalający uznać je za koszt przy KPiR,
    więc jak ktoś zaatakuje że źle to ugryzę ;)
    To że *można* żądać f-ry (bo przepisu że 'poczta może odmówić' AFAIK
    rzeczywiście nie ma) to jedno, to czy TRZEBA to drugie.

    Nie będę zaprzeczał, że istnieje przepis zobowiązujący *sprzedawcę*
    do wystawienia f-ry, jeśli *wie* że sprzedaje firmie :> (w ustawie
    o VAT)

    Ale *kupującego* to nie wzrusza - nie wystawią, niech się w razie czego
    spierają z US. A kupującemu (przynajmniej jeśli jest na KPiR) kwit
    starczy.

    Jeszcze jedno zastrzeżenie: cały powyższy tekst jest przy założeniu,
    że zakup odbywa się na "koszty inne", czyli na potrzeby wewnętrzne
    firmy, a *NIE NA HANDEL*! Jak ktoś chce te koperty dalej sprzedawać,
    to ja się nie wtykam i sam bym brał f-rę :)

    Żeby mi to było jasne ;)

    pzdr, Gotfryd