eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2007-09-26 17:44:58
    Temat: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
    Od: <s...@a...pl>

    Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację:

    Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji
    (gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i
    wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient przyszedł
    ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło drzwiowe oraz
    dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z umową.

    Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację?
    Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z
    tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać zgłoszenie
    odnoscie ościeżnicy?

    Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację
    dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że
    wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem podstaw
    prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej?

    pozdrawiam



  • 2. Data: 2007-09-26 19:32:59
    Temat: Re: reklemacja z tytułu gwarancji a niezgodność towaru...
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:fde5pm$qc7$1@news.onet.pl...
    > Jak powinienem zareagować na następujacą sytuację:
    >
    > Klient zgłosil reklamację na towar (skrzydło drzwiowe) z tytułu gwarancji
    > (gwarantem jest producent). Sam wybrał tą formę. Reklamację przyjełem i
    > wysłałem zgłoszenie gwarantowi do rozpatrzenia. Po 3 dniach klient
    > przyszedł ponownie do mnie z reklamacją tego samego towaru (skrzydło
    > drzwiowe oraz dodatkowo ościeżnica), tym razem z tytułu niezgodnosci z
    > umową.
    >
    > Czy powinienem przyjąć ponownie tą reklamację?
    > Czy powinienem odmówić przyjecia w częsci dotyczącej skrzydła w zwiazku z
    > tym, iż reklamacja została już złożona z innego tytułu, a przyjać
    > zgłoszenie odnoscie ościeżnicy?
    >
    > Czy w przypadku jeśli reklamujący wiedział o wadzie, a zgłosił reklamację
    > dopiero po 11 miesiacach od wykrycia wady (oświadczenie ustne klienta, że
    > wada była od początku), mogę jej nie rozpatrywać w związku z brakiem
    > podstaw prawnych? Czy dobrze rozumiem art. 9 ust. 1 ustawy o szczególnych
    > warunkach sprzedaży konsumenckiej?

    Nie można jednocześnie korzystać z dwóch reżimów odpowiedzialności - albo
    gwarancja albo szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej.

    Ponadto w grę wchodzi przedawnienie możliwości zgłoszenia niezgodności
    towaru z umową skoro czekał 11 miesięcy od wykrycia usterki do czasu
    zgłoszenia tego faktu.

    --------------------
    Forum Prawników - www.forum.prawnikow.pl - bezpłatne porady prawne


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1