    From: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <"grupa(usun)"@(wywal)grupy.3mam.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura VAT - odmowa wystawienia na Poczcie P
    Date: Thu, 27 Sep 2007 07:44:56 +0200

    W odpowiedzi na post z Wed, 26 Sep 2007 21:43:48 +0200, od Icek :

    > Interesuje mnie dlaczego na PP wystawiaja faktury VAT tylko od kwoty 10
    > zlotych. Che isc na poczte i nadac list. Place 3,50 za znaczki i prosze o
    > fakture VAT a tu nic. pani mowi, ze moge sobie nazbierac potwierdzen i jak
    > przekroczy 10 zlotych to zaprasza.
    >
    > Czy to aby napewno zgodne z prawem ?

    Ja natomiast pytam, dlaczego klienci nękają pocztę o faktury VAT, skoro
    usługi pocztowe są ustawowo zwolnione z VATu (lub VAT = 0% - nie wiem
    dokładnie i nie ma tu czena naliczać lub potem odliczać) i z punktu
    widzenia finansowo księgowego Urzędy skarbowe (przynajmniej mój) uznaje
    koszty znaczków pocztowych jako koszt uzyskania przychodu niezaleźnie od
    tego czy jest on udokumentowany fakturą czy tzw. zwykłym pokwitowaniem.
    Nawet dowód nadania przesyłki można włączyć w papiery rachunkowe pod
    warunkiem, ze jest napisana kwota. Ja osobiście biorę zwykłe pokwitowania,
    ponieważ dowód nadania przesyłki może się za jakiś czas przydać np. do
    reklamacji.

    Gdzieś jest jakieś rozporządzenie wykonawcze że odcisk datownika pocztowego
    ma większą moc prawną...

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/