    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Facebook pozwany W POLSCE za cenzurę
    Date: Wed, 8 May 2019 15:45:31 +0200

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    >Ja się bardzo zdziwię jeśli _w końcu_ sądy w Polsce uznają że nie
    >mają
    >jurysdykcji w kwestii tego co ktoś z Polski publikuje na Polskę w
    >portalu dla którego Polska jest poważnym rynkiem (zbytu reklam).

    Ogolnie, to ja bym sie zdziwil, gdyby uznaly, ze maja, ale moze kiedys
    dorosniemy.

    Na razie, to :
    -kogo pozwano - amerykanskiego FB, czy FB Polska sp z.o.o ?
    -polski FB oswiadczy, ze on tu nic nie usuwa, w ogole zadnych uslug
    nie swiadczy, poza posredniczeniem w sprzedazy reklam.
    Sad to lyknie ... czy stanie okoniem ?

    -amerykanski FB oleje wezwanie ... albo i nie.
    -publikuje "na Polske" ? No moze i na, ale dane sa na serwerze w USA
    (chyba juz niekoniecznie), a to polscy obywatele sie lacza i dane
    sciagaja.
    Czy jurysdykcja Polski to obejmuje ? Ogolnie nie, ale odwrotnym
    przypadku co by amerykanski sa orzekl ?

    -sprawa cywilna ... wiec wypadaloby jakas kwote szkody ustalic. A
    jaka i dlaczego taka ?
    A przeciez nie mieli zadnej umowy na swiadczenie uslug, tzn pewnie i
    mieli, tylko ze FB pieniedzy nie bral, nic nie obiecywal, za to
    zagwarantowal sobie prawo do skasowania bez wypowiedzenia ...

    >W kwestii długości czasu dojścia do _prawomocnego_ rozstrzygnięcia
    >kwestii jurysdykcji niestety możesz+ mieć rację.

    Jak bedziemy miec PKB taki jak pol USA, to moze ewentualne
    rozstrzygniecia beda cos warte.

    A na razie ... to co - zajac konta FBP, czy zablokowac FB na laczach
    zagranicznych ...

    To ostatnie ... czy nie bezprawne by bylo u nas ?

    J.