    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytury mundurowe
    Date: Tue, 22 Dec 2009 08:36:16 +0100

    Flo pisze:

    > Tylko, że państwa nie stać na normalne wynagradzanie służb mundurowych i
    > tutaj jest problem.

    Czyli co - będziemy utrzymywać fikcję? Państwo udaje, że płaci, policja
    udaje że pracuje (bo w domyśle - mało zarabia, a więc nie będą się
    poświęcać)? Na to nas myślisz stać? Życie pokazało w wielu przypadkach,
    że to ślepa uliczka.

    > A nawet gdyby to też pojawia się problem chociażby na przykładzie CBA.
    > Dostali zarobki (niestety również z przywilejami emerytalnymi) i zaczął
    > się raban, jak to tak można.
    > CBA jest służbą specjalną i bez względu na poglądy jakie głosimy jako
    > służba specjalna powinna być dobrze wynagradzana.

    Jeżeli będzie dobrze pracować, mi nie przeszkadza, że ktoś dobrze na tym
    zarobi. Na tym by byli ludzie biedni, zależy jedynie politykom, bo takim
    ludziom można dużo obiecać...

    > Na chwilę obecną jest problem innego rodzaju.
    >
    > Nie stać nas na podwyżki ale i nie stać nas na utrzymywanie tego systemu.
    >
    > Można by wprowadzić nowe rozwiązania emerytalne ale zawsze będą one
    > oparte na wzroście uposażenia i tutaj koło się zamyka.

    Problem jest taki, e za kilka lat będzie jeszcze gorsza sytuacja. Tylko
    u nas politykierzy myślą jedynie w obrębie jednej kadencji, a nie tego
    co będzie działo się za kilka lat.

    > Faktem jest, że sama struktura Policji i system wynagradzania sprzyja
    > patologiom i jakoś tego nikt nie chce uporządkować.
    >
    > Łatwiej napuścić społeczeństwo serwując starannie wyselekcjonowane
    > informacje, które w niekorzystnym świetle pokażą policjanta, nauczyciela
    > czy górnika.

    Napuścić, czy nie. Kwestia jest taka, że nauczyciele, górnicy,
    policjanci chcieli by zarabiać krocie i mieć jeszcze super przywileje...
    A tu się tak nie da.

    > Celem poprzednich rządów miało być budowanie zaufania społeczeństwa do
    > państwa (w tym policji).
    > Praktycznie wieloletnie trudy zostały zmarnowane dzięki rozdmuchaniu
    > tego tematu, a przecież sam Donald mówił "by żyło się bezpieczniej", "by
    > policjant dobrze zarabiał" i jeszcze dziesiątki innych sloganów.

    Wiesz - zaufanie i szacunek policjanci stracili w latach 90-tych, gdy
    odwracali głowę, gdy się coś działo. Teraz tak postępuje straż miejska,
    choć policji też się zdarza. Byłem świadkiem podobnych przypadków.
    Ostatnio, jak zaczęła się rozróba, to stojący na widoku patrol schował
    się za drzewo, aby nikt nie poprosił ich o interwencje... I nie było to
    wzywanie posiłków, bo komisariat był ok 300 metrów dalej, więc nie było
    by problemu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl