  • Data: 2009-12-23 20:27:43
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    op23 pisze:

    > Na tej samej zasadzie na jakiej pracownik zatrudniony w jakiejs firmie
    > godzi sie na podpisanie umowy o prace z klauzula ograniczajaca mu
    > mozliwosc konkurowania z ta firma. Zawsze mozna sobie poszukac innej
    > pracy na rynku.

    Dokładnie tak jest.
    Elementem motywującym w służbach jest wabik w postaci PRAWA do
    wcześniejszej emerytury.
    Prawa, a nie obowiązku przejścia na nią z tą wysługą.
    Jest taki zapis i przychodząc do służby godzimy sie na pewne
    ograniczenia ale w zamian otrzymujemy takie czy inne "bonusy".

    Co do zakazu konkurencji to czy koniecznie trzeba w jednej branży pracować?
    Znam to z autopsji i wiem, że jeśli ma się to "coś" do zaoferowania to
    żadne klauzule nie przeszkadzają aby funkcjonować na rynku pracy czy też
    usług.
    Znam wielu przedsiębiorców prowadzących po dwie i więcej firm o skrajnie
    odmiennych zakresach działalności.
    Czy im tego zabronisz bo przeciętny Y-kowski przy tokarce pracuje 8h i
    zarabia 1200zł netto miesięcznie, a oni ze swoimi dochodami przekraczają
    w pierwszej połowie roku kolejny próg podatkowy?

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com