  • Data: 2009-12-23 20:20:11
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    op23 pisze:

    > Ty chyba z jakiejś innej planety nadajesz gdzie doba ma 72 godziny. Na
    > Ziemii ma 24 z czego 8 spędza się na śnie, 8 na pracy, 3 na dojazdach, 5
    > na posiłkach, utrzymaniu higieny, zabawie z potomstwem, rozrywce
    > popowej, rozmowie ze znajomymi

    A kto powiedział, że cały etat = 8h?
    Można pracować na całym etacie 4, 5 czy też 8h. To tylko kwestia
    warunków pracy.
    W policji nie ma tak lekko.
    40h tygodniowo w 3 miesięcznym okresie rozliczeniowym bez prawa do
    dodatkowego wynagrodzenia z tytułu nadgodzin, pracy w warunkach
    szkodliwych, pracy w dni ustawowo wolne od pracy .... jak długo mam
    jeszcze wymieniać?
    Tego nie chcesz zobaczyć bo zwyczajnie nie pasuje to do Twojego
    wyimaginowanego modelu.

    Jednym płacą za stanowiska (niekoniecznie za kompetencje), a inni mają
    inne uprawnienia lub przywileje.

    > Nic specjalnego. Większość ludzi jest zatrudniona na jednym etacie bo
    > nie ma kiedy kolejnych oblatywać

    To wystąp o przymusowe równouprawnienie.
    Skoro nie mogą to albo złe stanowiska mają, albo kiepskie wykształcenie,
    albo najnormalniej w świecie nie chcą nic więcej robić.

    > 1. Zarobki tak jak w innych zawodach są miarą potrzeby i kwalifikacji

    W firmach prywatnych pewnie tak. W służbach obowiązuje wynagrodzenie
    ustalane z klucza.
    Jeden ma wysokie kwalifikacje, a drugi niskie i zajmując podobne
    stanowiska maja podobne wynagrodzenie.

    > 2. Ryzyko jest w większości przypadków zupełnie przeciętne, podobne
    > można spotkać w innych zawodach, w firmie ściągającej długi można
    > narazić się dłużnikowi, w barze popdpitemu klientowi, w firmie
    > transportowej wpaść w poślizg, w szkole rodzicowi niesfornego dziecka,
    > tynkarz może spaść z rusztowania, to wszystko pierdoły są i tyle
    > 3. Warunki są takie same jak w bardzo wielu firmach, drogowcy na dworze
    > pracują choć pogoda idealna nie jest, pracownicy biurowi w upal nie idą
    > się opalać tylko "zawijają te sreberka"

    To dlaczego nie chcieli wstąpić do straży pożarnej, straży granicznej,
    policji czy wojska?
    Przecież tak dobrze by mieli.
    Nic by przecież nie robili tylko 1-go kasę na koncie sprawdzali, a po 15
    latach emeryturka w wysokości 800zł. Na waciki chyba ta emerytura, gdyż
    w wieku 35-40 lat zazwyczaj ma się uczące dziecko, którego edukacja
    wbrew sloganom nie jest darmowa.

    > Gadanie. Po prostu nienormalne byloby gdyby policjanci byli uwiklani w
    > interesy.

    W innych krajach na które tak chętnie się powołujecie przytaczając
    przepisy emerytalne takich ograniczeń nie ma.

    --
    Florian Marzejewski
    bezpieczenstwo-osobiste.com