  • Data: 2009-12-21 08:57:10
    Temat: Re: Emerytury mundurowe
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    grzech pisze:

    > Napisz jeszcze, ze mamusia była po zawodówce i pracowała na najniższym
    > stanowisku. Jest faktycznie niesprawiedliwością społeczną, że nie dostaje
    > takiej emerytury jak prezesi banków pensji.

    Wyobraź sobie, że w tamtym czasie wiele osób mogło jedynie marzyć o
    wykształceniu średnim. Znam osoby, które próbowały, ale żeby przeżyć
    musiały pracować, więc po semestrze w szkole średniej często
    rezygnowały, niezależnie od osiągnięć. Ci ludzie są często na tyle
    honorowi, że nie upominają się o przywileje dla siebie, jak górnicy, czy
    mundurowi. I o tym, że policjant musi być zawsze na rozkaz, co z tego,
    jeśli ci ludzie, aby przeżyć i wychować swoje dzieci nierzadko musieli
    pracować na więcej niż jeden etat. Więc proszę nie pisać o tych
    żołądkach, bo tu nie o to chodzi. Populistyczne hasła zostaw dla siebie.
    Ludzie mają niskie emerytury często nie tylko z powodów, że kiepsko
    zarabiali, ale stąd, że choćby nie zachowały się papiery z zarobkami z
    lat 70-tych z wielu firm. Więc emerytura wyliczana jest niekoniecznie z
    tych lat, gdzie zarabiali najwięcej.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl