  • 51. Data: 2010-08-15 21:48:06
    Temat: Re: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i49lb2$rsu$1@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    > Tylko że w przykładzie zarobki rosną znacznie (o 50%) a emerytury nie
    > (tzn. rosną o 7%).
    Czytasz po kaczyńsku albo tuskańsku.
    W pierwszym przykładzie rosną o 50%. Z 400 na 600.
    Dopiero przy masywnej zmianie proporcji ujawnia się różnica, a i tak nie
    powodująca spadku kwoty na świadczenia lecz jej niewielki wzrost.
    Ale, jak zaznaczyłem - i co nietrudno przecież skonstatować - liczby są z
    czapy i tak dobrane, aby uwypuklić fakt, że nie jedynie proporcja
    zatrudnionych do płacących składki determinuje pulę kasy na świadczenia
    emerytalno-rentowe.

    > To takie samo pytanie jak zrobić żeby wszyscy byli młodzi, piękni i
    > bogaci.
    To nie jest w żadnym razie takie samo pytanie. Nie jest nawet podobne, ani
    sensowne.
    Niemniej i tak odpowiedź jest prosta.

    --
    Jotte

  • 52. Data: 2010-08-16 04:22:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jotte pisze:

    > Dopiero przy masywnej zmianie proporcji ujawnia się różnica, a i tak nie
    > powodująca spadku kwoty na świadczenia lecz jej niewielki wzrost.

    Niewygodne fakty pomijamy w przykładach?
    Mam dalej nie czytać? Bo nielogiczności nie lubię czytać. Ja potrafię
    napisac że skałdkowicze bedą mzarabiali po 1000% wiecej a emertytury
    wzrosną o 100% ale co z tego?

    --
    @2009 Johnson

  • 53. Data: 2010-08-16 05:30:45
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    >W wiadomości news:i49lb2$rsu$1@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>

    > Czytasz po kaczyńsku albo tuskańsku.
    > W pierwszym przykładzie rosną o 50%. Z 400 na 600.

    Nad czym Wy dyskutujecie. Obaj piszecie bzdury i udowadniacie sobie racje
    których nie ma. Tylko starzy emeryci mają waloryzacje i tylko do nich
    odnoszą się Wasze przykłady. Za 50 lat nie będzie ani jednego emeryta
    mającego taką emeryture. Bedzie ona wg. wysokosci odłożonych składek i
    przewidywanej długości życia i nijak to sie bedzie miało do ilości
    pracujących. Ilość pracujących do ilości emerytów może być wtedy jak 1:1 gdy
    obecnie jest jak 5:1 i nie spadnie jak zbudujecie żłobki i przedszkola.

  • 54. Data: 2010-08-16 05:32:09
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > A świstak siedzi i zawija je w te sreberka ...

    A polskie owieczki sie strzyże i strzyże i strzyże i .....

  • 55. Data: 2010-08-16 05:45:58
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Danusia napisał:
> [...]
    > obecnie jest jak 5:1 i nie spadnie jak zbudujecie żłobki i przedszkola.

    To znaczy jak to się ma przeliczać? Bo ja już się zagubiłem w tym wątku.
    Im lepsze rokowania na przeżycie tym mniejsza składka?

    BTW A jak na chwilę obecną ma się sprawa w przypadku śmierci
    współmałżonka, który ma wyższą emeryturę? Czy ten, który pozostał przy
    życiu ma jakąś z tym związaną waloryzację/przejęcie emerytury po zmarłym?

    --
    bla

  • 56. Data: 2010-08-16 05:48:44
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Danusia pisze:

    > Bedzie ona wg. wysokosci odłożonych składek i

    To będzie właśnie 0 zł. Bo "odłożonych składek" nie ma, nie było i nie
    będzie. Bo właśnie je zżerają emeryci aktualni.
    Te rzekomo "odłożone składki" będzie trzeba komuś zabrać i zagadnij komu.

    --
    @2009 Johnson

  • 57. Data: 2010-08-16 15:18:01
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4aee3$q8b$1@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    > Niewygodne fakty pomijamy w przykładach?
    Niezręczne i nieprawdziwe twierdzenia usiłujemy wekslować?

    > Mam dalej nie czytać?
    Rób jak uważasz.

    > Bo nielogiczności nie lubię czytać.
    Twoje zmartwienie co dajesz radę przyswoić, a czego nie.

    > Ja potrafię napisac że skałdkowicze bedą mzarabiali po 1000% wiecej a
    > emertytury wzrosną o 100% ale co z tego?
    Z tego? Nic.
    Podobnie jak i z tego, że chyba nie zrozumiałeś co chciałem wykazać.
    Albo udajesz, co zresztą na jedno wychodzi.

    --
    Jotte

  • 58. Data: 2010-08-16 15:21:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i4aigi$68i$1@inews.gazeta.pl Danusia <j...@w...pl>
    pisze:

    > Nad czym Wy dyskutujecie.
    Przeczytaj jeszcze kilka razy, to może zrozumiesz.
    A jak nie dasz rady, to może niech ci ktoś wytłumaczy.

> [...]
    > starzy emeryci mają waloryzacje i tylko do nich odnoszą się Wasze
    > przykłady. Za 50 lat nie będzie ani jednego emeryta mającego taką
    [ct]
    Kolejny prorok, czy tam prorokini.
    Daruję sobie resztę blekotu, bo nie ma sensu.

    > Bedzie ona wg. wysokosci
    Po skrócie wg nie stawia sie kropki.
    Domorosła jasnowidzka i do tego niedokształt...

    --
    Jotte