  • 1. Data: 2013-08-19 22:29:13
    Temat: Egzekucja opłaty za parkowanie
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Czy przed egzekucją z konta prz US nie powinienem przypadkiem dostać
    wezwania do uregulowania płatności?

  • 2. Data: 2013-08-20 11:46:59
    Temat: Re: Egzekucja opłaty za parkowanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 22:29:13 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Czy przed egzekucją z konta prz US nie powinienem przypadkiem dostać
    > wezwania do uregulowania płatności?
    A nie powinno być jak z fotkami z radarów że najpierw powinni ustalić kto parkował?
    I dopiero jak ustalą ukarac winnego?

  • 3. Data: 2013-08-20 12:32:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:

    > Czy przed egzekucją z konta prz US nie powinienem przypadkiem dostać wezwania
    > do uregulowania płatności?

    "To zależy"
    (odpowiedź równie ścisła co pytanie, ale książki pisać mi się
    akurat nie chce :))

    W *DUŻYM* uproszczeniu - jeśli została złożona deklaracja, to
    wystarczy ją przeczytać. Stanowi tytuł egzekucyjny i tyle.
    Było nie podpisywać, wezwaliby do podpisania ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2013-08-20 12:50:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 12:32:08 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
    > "To zależy"
    > (odpowiedź równie ścisła co pytanie,
    A przyjmijmy że u Marka była sytuacja podobna do tej jaka mnie spotkała: parkujemy
    auto przed restauracją, po wyjściu z restauracji za szyba mokry kwitek do zapłaty
    50zł za brak opłaty parkingowej(sprawdziłem był w poblizu parkometr wiec miejsce
    parkingowe było płatne). Kwitek wywaliłem myśląc że autor kwitka wezwie mnie jako
    właściciela auta abym wskazał kto zaprkował nie płacąc opłaty. Tak ze dwa lata już
    mineły i nikt mnie o wyjaśnienia nie poprosił ani tez żadnej egzekucji nie było. A
    moim autem kierował wówczas mój wujek.
    Czy mandat za parkowanie powinien zapłacic nazwijmy to "parkujący/kierujący" czy
    własciciel auta?

  • 5. Data: 2013-08-20 13:54:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Kris wrote:

    > A nie powinno być jak z fotkami z radarów że najpierw powinni ustalić kto parkował?
    > I dopiero jak ustalą ukarac winnego?

    Nie, bo w przypadku podatku wynikającego z deklaracji nie ma mowy
    o winie.
    Jest "gołe" zobowiązanie do zapłacenia, nie wynikające z winy,
    a z obowiązku.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-08-20 13:58:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Kris wrote:

    > A przyjmijmy że u Marka była sytuacja podobna do tej jaka mnie spotkała:
    > parkujemy auto przed restauracją,

    W przypadku podatku taki przypadek nie zachodzi :)

    [...]
    > Czy mandat za parkowanie powinien zapłacic nazwijmy to "parkujący/kierujący" czy
    własciciel auta?

    Przecież odpowiedź masz w pytaniu "a kto parkował".
    Krytyczna jest odpowiedź na pytanie *ZA CO* należy zapłacić :)

    Jeśli karę, to płaci sprawca, przy czym możliwa jest kara
    za niedopilnowanie, ale po pierwsze jest to kara "dodatkowo",
    obok karania sprawcy (patrz: instruktor w przypadku wypadku
    drogowego spowodowanego przez kursanta), a po drugie, jak to KK
    i KW stanowią, "o ile przepis tak stanowi", tylko i wyłącznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2013-08-20 18:06:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wystarczy ją przeczytać. Stanowi tytuł egzekucyjny i tyle.
    > Było nie podpisywać, wezwaliby do podpisania ;)

    jaka deklaracja?

    przyszlali mi pismo o zajęciu prawa majątkowego

    ciekawe oni twierdzą że dostałem jakieś upomnienie, hm nie przypominam sobie
    abym coiś takiego otrzymał...

  • 8. Data: 2013-08-20 20:41:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:

    > jaka deklaracja?

    Podatkowa.
    No chyba że podatek wynika z decyzji, nałożonej w trybie
    "administracyjnopodobnym", nie przyglądałem się szczegółom
    tej wersji.
    Co to za podatek i z jakiego trybu (deklaracja, zeznanie,
    decyzja podatkowa) wynika?

    > przyszlali mi pismo o zajęciu prawa majątkowego
    >
    > ciekawe oni twierdzą że dostałem jakieś upomnienie, hm nie przypominam sobie
    > abym coiś takiego otrzymał...

    Nie zdziwię się jak przyjdzie później :>

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-08-21 10:28:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Co to za podatek i z jakiego trybu (deklaracja, zeznanie,
    > decyzja podatkowa) wynika?

    > Nie zdziwię się jak przyjdzie później :>

    a taki zawsze jesteś merytoryczny :)

    nie chodzi o podatek tylko o nie zapłacone kwity za parkowanie .. Temat
    postu :)

  • 10. Data: 2013-08-21 11:28:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:

    > nie chodzi o podatek tylko o nie zapłacone kwity za parkowanie ..
    > Temat postu :)

    Moja culpa!
    Po prostu nie weryfikuję postu z tekstami "jak w temacie" :)
    No to nie wiem.

    pzdr, Gotfryd