  • 241. Data: 2018-09-08 11:03:48
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Bzdura, bzdura, bzdura, szkoda, że wypowiadają się tu ludzie nie
    > mający nawet prawa jazdy. Znak stop nie wyznacza miejsca zatrzymania,
    > tylko tzw. linia zatrzymania, w przy przejeździe kolejowym - znak
    > krzyża św. Andrzeja.

    Podasz link by definitywnie zakończyć tą dyskusję?

    --
    A. Filip

  • 242. Data: 2018-09-08 11:10:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 11:03, A. Filip pisze:

    > Podasz link by definitywnie zakończyć tą dyskusję?

    "Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w
    razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się,
    że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem."

    https://www.arslege.pl/znak-stopu/k1026/a69095/

    Co do "miejsc wyznaczonych":

    https://www.arslege.pl/rozporzadzenie-ministra-infra
    struktury-oraz-spraw-wewnetrznych-i-administracji-w-
    sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/k1026/

    par. 89 - linia zatrzymania

    par. 78 - krzyż św. Andrzeja

    --
    Liwiusz

  • 243. Data: 2018-09-08 11:22:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-08, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Bzdura, bzdura, bzdura, szkoda, że wypowiadają się tu ludzie nie mający
    > nawet prawa jazdy.

    A ja, lubię Cię w sumie coraz bardziej :)

    > Znak stop nie wyznacza miejsca zatrzymania, tylko tzw. linia
    > zatrzymania, w przy przejeździe kolejowym - znak krzyża św. Andrzeja.

    No już dobrze dobrze. Michał wcześniej poprawił. Było doczytać a nie
    rzucac się jak wesz na grzebieniu.

    --
    Marcin

  • 244. Data: 2018-09-08 12:16:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > No już dobrze dobrze. Michał wcześniej poprawił. Było doczytać a nie
    > rzucac się jak wesz na grzebieniu.

    Ale wychodzi na to, że tam stop i krzyż stoją na jednym słupku, czyli
    jednak trzeba się zatrzymać te 8 metrów przed torem. Zatem zmieniam
    zdanie - egzaminator miał czas na zahamowanie.

    MJ

  • 245. Data: 2018-09-08 12:43:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-08, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > Ale wychodzi na to, że tam stop i krzyż stoją na jednym słupku, czyli
    > jednak trzeba się zatrzymać te 8 metrów przed torem. Zatem zmieniam
    > zdanie - egzaminator miał czas na zahamowanie.

    No ale nawet jakby tam nic nie było przed tym przejazdem to nie powinien
    pozwolić aby tak się władowała na tory. Co znak w sumie zmienia? No
    chyba, że widoczność była jakas rewelacyjnie dobra i na te wspomniane
    500m, ale wtedy ten pociąg powinien był widzieć i tym bardziej wdepnąć.

    --
    Marcin

  • 246. Data: 2018-09-08 13:26:59
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > chyba, że widoczność była jakas rewelacyjnie dobra i na te wspomniane
    > 500m, ale wtedy ten pociąg powinien był widzieć i tym bardziej wdepnąć.

    Tak jest!
    Egzaminator powinien przewidzieć, że kierowca jest kompletnym głąbem i
    zaparkuje na torach. Ale niestety, nie okazał się tak wszechwiedzący. Ty
    zapewne nam wyjaśnisz, jak rozpoznać takiego kierowcę, który na torach
    urządza sobie postój, prawda?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 247. Data: 2018-09-08 13:51:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 12:16:43 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Ale wychodzi na to, że tam stop i krzyż stoją na jednym słupku, czyli
    > jednak trzeba się zatrzymać te 8 metrów przed torem. Zatem zmieniam
    > zdanie - egzaminator miał czas na zahamowanie.

    Na jakiej podstawie twierdzicie, ze nalezy zatrzymac sie przed
    krzyzem?

    A w miejscu jego obecnego ustawienia jest dobry widok na tory ?

    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Szaflary.-Wyni
    ki-eksperymentu-w-Szaflarach.-Egzaminator-mogl-zapob
    iec-tragedii

    Teraz to on stoi przed latarnia, dodaj z metr maski samochodu, i na
    moj gust, to lasek zaslania widok.

    https://goo.gl/maps/QfuBVwL7rFz

    J.

  • 248. Data: 2018-09-08 13:57:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Sep 2018 11:10:17 +0200, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    struktury-oraz-spraw-wewnetrznych-i-administracji-w-
    sprawie-znakow-i-sygnalow-drogowych/k1026/

    Jak to trzeba uwazac - chwile wczesniej ten par 78 czytalem, i jakos
    ominalem to "miejsce zatrzymania".

    Ale jest widok z tego miejsca, czy ustawili byle jak ?

    J.

  • 249. Data: 2018-09-08 21:30:22
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    > Podasz link by definitywnie zakończyć tą dyskusję?

    Może to :
    https://www.se.pl/wiadomosci/polska/mogl-uratowac-an
    gelike-ale-uciekl-aa-LreZ-wUdm-rN6H.html

    --
    animka

  • 250. Data: 2018-09-08 21:42:23
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2018-09-08 o 13:51, J.F. pisze:
    > Na jakiej podstawie twierdzicie, ze nalezy zatrzymac sie przed
    > krzyzem?

    Pewnie tam juz sporo wypadków było i to jest ostrzeżenie Św. Andrzeja.

    --
    animka