  • 111. Data: 2018-08-30 10:15:54
    Temat: Re: Egzaminator nie usłyszał zarzutów
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-30, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tu raczej nic, ale kodeks karny zapewne brał pod uwagę, że ktoś mógł do
    > katastrody doprowadzić celowo. W tym przypadku bardzo silnie obciążającą
    > (ale dalej nie mającą znamion celowości) byłoby gdyby to instruktor
    > wcisnął hamulec.

    No właśnie. Np. widział pociąg, ale postanowił zakozaczyć i nastraszyć
    babkę bo nie wdepnęła przed stopem. Nawet jakby nie nacisnął tego
    hamluca. Jedyna okoliczność na jego korzyść byłaby jego własna obecność
    w samochodzie, bo inaczej to taka sama celowość jak zrzucenie komuś z
    kładki kamienia na maskę.

    --
    Marcin

  • 112. Data: 2018-08-30 10:49:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-18 o 08:18, p...@g...com pisze:
    > --Obowiazkowe ? a co w miastach, gdzie kolei nie ma ?
    >
    > STOP jest obowiazkowy ale nie przejazd no wez sie ogarnij :-)

    Przejazd kolejowy jest obowiązkowy.

  • 113. Data: 2018-08-30 10:52:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-18 o 06:26, Shrek pisze:

> [...]
    > katastrody doprowadzić celowo. W tym przypadku bardzo silnie obciążającą
    > (ale dalej nie mającą znamion celowości) byłoby gdyby to instruktor

    Sugeruję przeczytanie definicji celowego działania z kodeksu.

    > No niewątpliwie popełnił błąd.

    Może popełnił błąd, a może nie. Niewątpliwe to na pewno nie jest.

  • 114. Data: 2018-08-30 10:53:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30-08-18 o 10:15, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > hamluca. Jedyna okoliczność na jego korzyść byłaby jego własna obecność
    > w samochodzie, bo inaczej to taka sama celowość jak zrzucenie komuś z

    To tylko mój domysł. Może ten pociąg było widać z daleka i nawet mu do
    łba nie przyszło, ze ona się nie zatrzyma.

  • 115. Data: 2018-08-30 11:15:46
    Od: n...@o...pl

    w <5b86ea9b$0$675$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Już tu pisałem, że Nowy Targ, to małe miasto. Tam są w ogóle dwa
    > przejazdy kolejowe. Jeden ten, na którym doszło do wypadku jest
    > stosunkowo niedaleko ośrodka egzaminacyjnego. Drugi jest na głównej i
    > przeważnie zakorkowanej ulicy biegnącej ze wschodu na zachód przez
    > miasto i po drugiej stronie miasta. Pokonanie przejazdu kolejowego jest
    > jednym z obowiązkowych elementów egzaminu, więc wielkiego wyboru nie mieli.

    Z relacji w TV:
    Pokonanie przejazdu jest obowiązkowe jeżeli przejazd znajduje się w obrębie 2km
    (od ośrodka egz.?). Jeżeli dalej, decyzję podejmuje egzaminator.

    Mówią, że kursantka już miała oblany egzamin z powodu błędów i nie musiała
    jechać na przejazd. Ale akurat to żadna okoliczność obciążająca.

  • 116. Data: 2018-08-30 11:30:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik nie_ma_emaila napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]

    >musiała
    >jechać na przejazd. Ale akurat to żadna okoliczność obciążająca.

    W zaleznosci od zapisu w przepisie.
    Jesli po poprzednich bledach miał obowiazek przerwac egzamin,
    a tego nie zrobil, to niedopełnił obowiazkow, czym naraził kursantke
    na smierc ...

    J.

  • 117. Data: 2018-08-30 11:37:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >To tylko mój domysł. Może ten pociąg było widać z daleka i nawet mu
    >do
    >łba nie przyszło, ze ona się nie zatrzyma.

    Jesli to to miejsce
    https://goo.gl/maps/ZUf4fERxCKU2

    To od Stop do szyn droga niewielka.

    Nie moze hamowac za wczesnie, bo kursant moze jeszcze zahamuje sam,
    a jak zahamuje pozniej, to moze nie zdazyc przed torami zatrzymacz.

    Widok na pociag kiepski, a tam jednak ponad 10s bylo.
    Syrene powinno byc slychac, o ile maszynista ja wlaczyl .. i jeszcze
    odpowiednio wczesnie.

    J.

  • 118. Data: 2018-08-30 11:41:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Obowiazkowe ? a co w miastach, gdzie kolei nie ma ?
    >STOP jest obowiazkowy ale nie przejazd no wez sie ogarnij :-)

    Przejazd (przez przejazd) jest obowiazkowy.

    *) Dotyczy miast posiadających przejazd kolejowy lub skrzyżowanie
    dwupoziomowe położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu
    manewrowego ośrodka egzaminowania.

    J.

  • 119. Data: 2018-08-30 12:02:28
    Od: n...@o...pl

    Thu, 30 Aug 2018 11:30:24 +0200, w <5b87b94a$0$681$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > W zaleznosci od zapisu w przepisie.
    > Jesli po poprzednich bledach miał obowiazek przerwac egzamin,
    > a tego nie zrobil, to niedopełnił obowiazkow, czym naraził kursantke
    > na smierc ...

    Aleś wymyslił.

  • 120. Data: 2018-08-30 12:02:46
    Od: p...@g...com

    --Przejazd (przez przejazd) jest obowiazkowy.

    *) Dotyczy miast posiadających przejazd kolejowy lub skrzyżowanie
    dwupoziomowe położone w odległości nie większej niż 2,5 km od placu
    manewrowego ośrodka egzaminowania.

    no to juz jakis wyjatkowy debil wymyslil ... w Szczecinie tysiace osob zdaje na
    zwyklym STOP-ie a na takim zadupiu ganiaja kursantow pod pociag ? brawo kretyni
    naprawde chcialbym poznac tego idiote co to wydumal :-)