  • 21. Data: 2005-12-20 08:59:34
    Temat: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > W przypadku magnesów neodymowych nie będzie kłopotów z udowodnieniem winy
    > odbiorcy.

    I tu jest pewien problem .... bo co zrobi sąsiad, jak mu w nocy
    przyczepie w skrzynce magnes ? Przeciez to nie jego wina.

  • 22. Data: 2005-12-20 10:36:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy Wawrzyniak"
    <W...@k...chip.pl_i_to_tez> napisał w wiadomości

    > I to jest jedyny sposób na spowodowanie tego uszkodzenia licznika.
    Zero
    > uszkodzeń widocznych, a układ pomiarowy wykazuje uchyb nawet kilka
    > tysięcy procent (takie wyniki zanotowano u "rekordzistów").

    Na spowodowanie, to pewnie tak. Ale nie można wykluczyć, że licznik
    się sam zepsuł. Ze starości albo z innego powodu.

    Poza tym jeśli licznik znajduje się w miejscu, na które odbiorca
    wpływu nie ma, to obciążanie go skutkami uszkodzeń jest
    problematyczne. U mnie na przykład, przy budowie domu energetyka się
    uparła, że licznik ma być w granicy przy ulicy w skrzynce. Jakby był u
    mnie w przedpokoju, to mógł bym panować nad nim. Ale na to, co ktoś
    robi te kilkadziesiąt metrów od mojego domu - zwłaszcza że akurat tam
    jest przystanek autobusowy - to ja mam ograniczony wpływ. Tym
    bardziej, że licznik mamy z sąsiadami w jednej skrzynce, więc
    praktycznie wystarczy, by jeden z nich zaczął kombinować, by narobić
    kłopotu wszystkim.

  • 23. Data: 2005-12-20 10:46:38
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    >
    > Na spowodowanie, to pewnie tak. Ale nie można wykluczyć, że licznik
    > się sam zepsuł. Ze starości albo z innego powodu.

    Nie ma takiej możliwości.

    > Poza tym jeśli licznik znajduje się w miejscu, na które odbiorca
    > wpływu nie ma, to obciążanie go skutkami uszkodzeń jest
    > problematyczne.

    Te uszkodzenia praktycznie nie zdarzaja się w licznikach umieszczonych poza
    lokalem odbiorcy.

> [...]
    > robi te kilkadziesiąt metrów od mojego domu - zwłaszcza że akurat tam
    > jest przystanek autobusowy - to ja mam ograniczony wpływ.

    A ktoś chcący go uszkodzić w sposób beż śladów zerowy, a wręcz ujemny
    interes.

    > Tym
    > bardziej, że licznik mamy z sąsiadami w jednej skrzynce, więc
    > praktycznie wystarczy, by jeden z nich zaczął kombinować, by narobić
    > kłopotu wszystkim.

    Sąsiad ma też ujemny interes ruszać przy czyimś liczniku.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 24. Data: 2005-12-20 10:48:34
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > I tu jest pewien problem .... bo co zrobi sąsiad, jak mu w nocy
    > przyczepie w skrzynce magnes ? Przeciez to nie jego wina.

    A jaki masz w tym interes? Zabawa? Przecież masz chyba więcej niż 3 latka.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 25. Data: 2005-12-20 11:05:06
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:

    > Nie ma takiej możliwości.

    A mozesz to jakos uzasadnic? Bo jak jest jakas technologia pozwalajaca
    na to, ze rzeczy sie nei psuja, to ja chce zaczac produkcje!

    > Sąsiad ma też ujemny interes ruszać przy czyimś liczniku.

    A jak nie lubi swojego sasiada i chce mu podlozyc swinie?

    No to juz ma interes...

    --
    *
    *|\

  • 26. Data: 2005-12-20 11:43:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie ma takiej możliwości.

    Czyli te licznik są wieczne i niezniszczalne? :-)

    > Te uszkodzenia praktycznie nie zdarzają się w licznikach
    umieszczonych
    > poza lokalem odbiorcy.

    Ale nie wiemy jak było w tym akurat przypadku.

    > A ktoś chcący go uszkodzić w sposób beż śladów zerowy, a wręcz
    ujemny
    > interes.

    No jest kilka osób, które były by zainteresowane zrobieniem mi na
    złość. Taką mam pracę. Złośliwości w tym zakresie wykluczyć nie mogę.

    > Sąsiad ma też ujemny interes ruszać przy czyimś liczniku.

    Wystarczy, że zacznie grzebać tymi magnesami przy swoim, by zepsuć te
    bliżej położone.

  • 27. Data: 2005-12-20 14:07:12
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A mozesz to jakos uzasadnic? Bo jak jest jakas technologia pozwalajaca
    > na to, ze rzeczy sie nei psuja, to ja chce zaczac produkcje!

    liczniki zostały opatentowane i wdrożone w czasach, kiedy magnesy neodymowe
    w praktyce nie były znane. Co do szczegółów uzasadnienia, to tomiska
    ekspertyz (równiez fachowców z GUM).

    > A jak nie lubi swojego sasiada i chce mu podlozyc swinie?
    > No to juz ma interes...

    Proponuje lekturę: 1. Prawo energetyczne, 2. Przepisy wykonawcze, 3. Twoja
    umowa sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług przesyłowych
    zawarta z dostawcą.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 28. Data: 2005-12-20 14:12:26
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Użytkownik "Jerzy Wawrzyniak"
    > <W...@k...chip.pl_i_to_tez> napisał w wiadomości

    > Czyli te licznik są wieczne i niezniszczalne? :-)

    > umieszczonych
    >
    > Ale nie wiemy jak było w tym akurat przypadku.

    I bez osobistego sprawdzenia sie jednoznacznie nie dowiemy.

    > ujemny
    >
    > No jest kilka osób, które były by zainteresowane zrobieniem mi na
    > złość. Taką mam pracę. Złośliwości w tym zakresie wykluczyć nie mogę.

    Jako prawnik znasz obowiazujące w tym zakresie regulacje.

    > Wystarczy, że zacznie grzebać tymi magnesami przy swoim, by zepsuć te
    > bliżej położone.

    Zawsze w tym przypadku licznik sąsiada wykaże większy uchyb niż
    pokrzywdzonego. Ponadto, muszą być spełnione pewne warunki techniczne
    dodatkowe. Złodzieje wiedzą jakie. Nowych złodziei nie zamierzam ani tu, ani
    gdzie indziej szkolić.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 29. Data: 2005-12-20 16:11:04
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > A jaki masz w tym interes? Zabawa? Przecież masz chyba więcej niż 3 latka.

    Kilka dni temu był wątek na temat złośliwego pocięcia kabla. Uważasz, że
    liczników to nie dotyczy? Przecież intrygę można zrobić świetną, najpierw
    podłożyć magnes, a za jakiś czas świnię :)

  • 30. Data: 2005-12-20 16:34:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jerzy Wawrzyniak"

    > I bez osobistego sprawdzenia się jednoznacznie nie dowiemy.

    Pewnie masz rację.

    > Jako prawnik znasz obowiązujące w tym zakresie regulacje.

    Co nie znaczy, ze uważam je za właściwe i nie przeszkadza zabierać w
    tym zakresie głos w dyskusji.

> [...]
    techniczne
    > dodatkowe. Złodzieje wiedzą jakie. Nowych złodziei nie zamierzam ani

    Cwany złodziej wsadzi magnes pośrodku liczników. I co? A ze
    złodziejami nie masz racji. Większość z nich na szczęście nie wie.
    Słyszeli, ze magnesie zmniejsza wskazania liczników i się cieszą.