  • 1. Data: 2003-01-15 15:54:07
    Temat: Dziwne konto
    Od: "Adam W" <n...@o...pl>

    Mój kolega spotkał sie z taka sytuacja ze nie wiadomo skad przybywało mu
    pieniadzy na koncie. Tyle ile wybrał z bankomatu nastepnego dnia miał o tyle
    wiecej. Wiec wybierał tak sobie ;przez kilka dni a piniedzy było ciagle tyle
    samo ( a nikt nie dokonywał zadnych wpłat na konto) I tu mam pytanie czy to
    działanie jest niezgodne z prawem. Jakie mogą byc tego konsekwencje?????

  • 2. Data: 2003-01-15 16:55:00
    Temat: Re: Dziwne konto
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Adam W wrote:
    > Mój kolega spotkał sie z taka sytuacja ze nie wiadomo skad przybywało mu
    [..]
    > działanie jest niezgodne z prawem. Jakie mogą byc tego konsekwencje?????

    Jak się zorientują to mu to wpiszą w kredyt i każą spłacać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-01-15 18:07:57
    Od: "Adam W" <n...@o...pl>

    ale on akurat ma konto bez mozliwosci zrobienia debetu- to tez bedzie jako
    kredyt?? MOze juz ktos miał taka sytuacje? Doszli w koncu do tego czy poszło
    w zapomnienie????

  • 4. Data: 2003-01-15 20:25:40
    Od: "E-zop" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Adam W" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samo ( a nikt nie dokonywał zadnych wpłat na konto) I tu mam pytanie czy
    > działanie jest niezgodne z prawem. Jakie mogą byc tego konsekwencje?????

    Poradz mu, zeby zglosil utrate karty, w dniu pierwszego pobrania i nic nie
    wie o dalszych .

  • 5. Data: 2003-01-15 22:19:44
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "E-zop" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poradz mu, zeby zglosil utrate karty, w dniu pierwszego pobrania i nic nie
    > wie o dalszych .

    Po pierwsze zgloszenie utraty karty po tygodniu zaowocuje jej zablokowaniem
    od chwili zgloszenia, nie zas z terminem tydzien wstecznym
    po drugie częsc banków ubezpiecza transakcje do godziny przed zgłoszeniem
    zaginiecia karty ale wyłaczone są z tego transakcje przy uzyciu kodu PIN, a
    wypłacając z bankomatu trzeba ten kod wpisac

    Reasumując głupia ta rada

    Natomiast jesli chodzi o meritum sprawy - dosc istotne może okazać się czy
    wypłacał pieniądze z bankomatów macierzystego banku oraz czy robił to np
    przed weekendem. Na moim koncie pewien młody człowiek ma załozone subkonto
    bez mozliwosci zrobienia debetu ale gdy przyszedł wyciag z banku okazało sie
    ze ma niedozwolony debet na koncie - poszłam do banku wyjasnic sprawę -
    okazało sie ze np przekazanie informacji o wypłatach z bankomatu
    niemacierzystego do banku może trwac nawet 2 dni a w przypadku weekendu
    odpowiednio dłuzej. Na miejscu więc kolegi zamiast się ekscytowac naglym
    "przypływem" gotówki udałabym się do banku celem sprawdzenia rzeczywistego
    salda na koncie. Poza tym, szczytem dziecinady jest uważac, że taka operacja
    mu się "upiecze" - bank będzie domagał sie zwrotu pieniędzy. To ze nie ma
    mozliwosci wziecia debetu niczego nie zmienia - zostanie to potraktowane
    jako niedozwolony debet -a to pretekst do zamknięcia konta i dalszych
    działan egzekucyjnych banku

    HaNkA

  • 6. Data: 2003-01-16 08:20:11
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > ale on akurat ma konto bez mozliwosci zrobienia debetu- to tez bedzie jako
    > kredyt?? MOze juz ktos miał taka sytuacje? Doszli w koncu do tego czy
    poszło
    > w zapomnienie????

    w tym przypadku stosuje sie zasadny przekroczenia dozwolonego salda
    debetowego. w zaleznosci od banku - okolo 40% odesetek.
    (debet to okolo 20%)

  • 7. Data: 2003-01-16 08:23:57
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    > samo ( a nikt nie dokonywał zadnych wpłat na konto) I tu mam pytanie czy
    > działanie jest niezgodne z prawem. Jakie mogą byc tego konsekwencje?????

    Zalezy od banku.
    Ale - skoro ktos wyplaci wiecej niz ma - to bank mu kaze zwrocic i tyle.
    Korekta salda to sie nazywa, bank w kazdej chwili moze powiedziec: "O!
    pomylilismy sie..."
    To wlasciciel konta ma wiedziec ile moze wybrac - niestety.
    :-)

    Michal

  • 8. Data: 2003-01-16 08:28:33
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Zalezy od banku.
    > Ale - skoro ktos wyplaci wiecej niz ma - to bank mu kaze zwrocic i tyle.
    > Korekta salda to sie nazywa, bank w kazdej chwili moze powiedziec: "O!
    > pomylilismy sie..."

    zapewniam, ze nikt nie zrobi zadnej "korekty salda", ani nie powie
    "o! pomylilismy sie...".

    > To wlasciciel konta ma wiedziec ile moze wybrac - niestety.

    w zasadzie pilnuje tego bank, jednak wlasciciel odpowiada
    finansowo za pobrane srodki, co jest chyba oczywiste.
    W tym przypadku nikt nie zarzuci mu kradzierzy, jednak i nikt
    mu "dziwnie nie zapomni" o tym co zrobil.

    przekroczenia dostepnego salda jest traktowane tak samo
    w kazdym banku. roznica polega na wysokosci odsetek karnych.
    wszedzie jest to okolo 40% za przekroczony limit dostepnych srodkow.

  • 9. Data: 2003-01-16 22:32:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Jeśli będzie obstawał przy tym, że w błędzie banku się nie orientował, to
    tak, jak napisał Elita.pl co najwyżej będzie musiał to kiedyś spłacić. Nie
    liczyłbym na jego miejscu na to, że bank się nigdy nie zorientuje. Przecież
    banki robią bilanse. Tego musi brakować i wcześniej czy później miejsce
    "wycieku" ustalą. Może co najwyżej ponegocjować warunki spłaty uzasadniając,
    że debet powstał nie z jego winy.

    Jeśli będą w stanie udowodnić, że gość dostrzegł pomyłkę i celowo ją
    wykorzystywał do wyprowadzenia pieniędzy, to już zahacza to o kodeks karny.
    Oszustwo może się mu "przylepić", choć oczywiście należałoby znać szczeguły.
    Ale banki bardzo rzadko zgłaszają tego typu sprawy. Głownie w obawie przed
    utratą swojego image. No bo kto przynosi pieniądze do banku, który się myli?
    Dziś pomylili się na jego korzyść, a jutro ...?

    Ja nigdy bym nie zdeponował pieniędzy w takim banku. Mój bank kontrolowałem
    szczegułowo przez kilka lat. Zapisywałem wszystkie transakcje. Nawet sobie
    program napisałem i sprawdzałem odsetki. I nic nie znalazłem. Teraz mam do
    nich zaufanie. Od pewnego czasu, to nawet jedynie co jakiś czas wyrywkowo
    sprawdzam wyciągi. Ot, tak rzucam okiem, czy nie nie ma tam czegoś dziwnego.
    I choć konto mam już w tym banku 10 lat i w tym czasie różnie bywało, a
    indolencja niektórych pracowników doprowadzała mnie do szewskiej pasji, to
    jednak go nie zmieniam. Właśnie dla tego, że mam do niego zaufanie i nie
    wierzę, że gdzie indziej jest mniej kretynizmu. Nie wierzę, że tam
    najlepiej, gdzie nas nie ma.