    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwne konto
    Date: Thu, 16 Jan 2003 23:32:06 +0100

    Jeśli będzie obstawał przy tym, że w błędzie banku się nie orientował, to
    tak, jak napisał Elita.pl co najwyżej będzie musiał to kiedyś spłacić. Nie
    liczyłbym na jego miejscu na to, że bank się nigdy nie zorientuje. Przecież
    banki robią bilanse. Tego musi brakować i wcześniej czy później miejsce
    "wycieku" ustalą. Może co najwyżej ponegocjować warunki spłaty uzasadniając,
    że debet powstał nie z jego winy.

    Jeśli będą w stanie udowodnić, że gość dostrzegł pomyłkę i celowo ją
    wykorzystywał do wyprowadzenia pieniędzy, to już zahacza to o kodeks karny.
    Oszustwo może się mu "przylepić", choć oczywiście należałoby znać szczeguły.
    Ale banki bardzo rzadko zgłaszają tego typu sprawy. Głownie w obawie przed
    utratą swojego image. No bo kto przynosi pieniądze do banku, który się myli?
    Dziś pomylili się na jego korzyść, a jutro ...?

    Ja nigdy bym nie zdeponował pieniędzy w takim banku. Mój bank kontrolowałem
    szczegułowo przez kilka lat. Zapisywałem wszystkie transakcje. Nawet sobie
    program napisałem i sprawdzałem odsetki. I nic nie znalazłem. Teraz mam do
    nich zaufanie. Od pewnego czasu, to nawet jedynie co jakiś czas wyrywkowo
    sprawdzam wyciągi. Ot, tak rzucam okiem, czy nie nie ma tam czegoś dziwnego.
    I choć konto mam już w tym banku 10 lat i w tym czasie różnie bywało, a
    indolencja niektórych pracowników doprowadzała mnie do szewskiej pasji, to
    jednak go nie zmieniam. Właśnie dla tego, że mam do niego zaufanie i nie
    wierzę, że gdzie indziej jest mniej kretynizmu. Nie wierzę, że tam
    najlepiej, gdzie nas nie ma.