  • 1. Data: 2003-01-15 14:54:30
    Temat: Umowa przyrzecz. zawarcia umowy a przekroczony termin - co robić
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@N...gazeta.pl>

    Witam!

    Dostałem w spadku mieszkanie [testament] i rozpocząłem klasyczną sądową
    procedurę o stwierdzenie nabycia spadku. Samo mieszkanie postanowiłem
    sprzedać poprzez Agencję Nieruchomości, przy czym mając świadomość że taka
    sprzedaż nie dzieje się z dnia na dzień wystawiłem tam swoją ofertę jeszcze
    zanim sąd wydał postanowienie. Wydawało mi się że 4 miesiące na załatwienie
    spraw spadkowych to aż nadto, tymczasem:

    - sądy przekazywały sobie wzajemnie moją sprawę, przez co jestem de facto w
    punkcie wyjścia, bo dopiero za parę dni wpłynie wniosek do docelowego sądu
    który ma rozpatrzyć tą sprawę

    -kupca na mieszkanie już mam, ale przedwstępna umowa jaką zawarł z Agencją
    Nieruchomości mówi o dacie podpisania docelowego aktu notarialnego do 31
    marca 2003. Na razie chętny wpłacił Agencji zaliczkę w wysokości 5500 zł.

    Najkrócej mówiąc - boję się że nie będę w stanie dotrzymać tej daty. Co mogę
    zrobić żeby nie stracić i nie zniechęcić kupca?

    * pozwolić mu zamieszkać od 1 kwietnia w sprzedawanym lokalu podpisując z nim
    jakąś umowę (jaką?) która uspokoi go że wszystko jest OK

    * pogonić sąd żeby się pospieszył (da się? sąd docelowy jest w dużym mieście
    wojewódzkim niestety)

    Bardzo proszę o wszelkie rady.

    C. Sawicki

  • 2. Data: 2003-01-15 15:01:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Cyprian Sawicki <c...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b03sn6$j8b$...@n...gazeta.pl...
    > - sądy przekazywały sobie wzajemnie moją sprawę, przez co jestem de facto
    > punkcie wyjścia, bo dopiero za parę dni wpłynie wniosek do docelowego sądu
    > który ma rozpatrzyć tą sprawę

    żle złozyłeś?

> [...]
    > zrobić żeby nie stracić i nie zniechęcić kupca?
    > * pogonić sąd żeby się pospieszył (da się? sąd docelowy jest w dużym

    a poprosić to niełaska pogonić to sobie możesz kota ...

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-16 07:02:02
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@N...gazeta.pl>

    w punkcie wyjścia,

    > żle złozyłeś?

    Złożyłem dobrze - w Sądzie Rejonowym wg ostatniego miejsca zamieszkania
    spadkodawcy. Sąd pomyślał miesiąc, stwierdził że większość uczestniczących w
    sprawie mieszka we Wrocławiu, i po kolejnym miesiącu przekazał całość do
    Okręgowego, żeby ten zadecydował czy przenieść całość do Wrocławia. Okręgowy
    pomyślał miesiąc wydał postanowienie żeby przenieść i zamiast odesłać sprawę
    do Wrocławia, odesłał do ... Rejonowego. Pufff....

    > a poprosić to niełaska pogonić to sobie możesz kota ...

    Mogę poprosić, ale chciałbym wcześniej wiedzieć, czy to może cokolwiek dać
    czy tylko sobie poproszę a tryby biurokracji i tak to wciągną i mogę sobie
    prosić

    C. Sawicki

  • 4. Data: 2003-01-16 07:05:52
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Cyprian Sawicki <c...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b05lda$ph5$...@n...gazeta.pl...
    > Mogę poprosić, ale chciałbym wcześniej wiedzieć, czy to może cokolwiek dać
    > czy tylko sobie poproszę a tryby biurokracji i tak to wciągną i mogę sobie
    > prosić

    przedstawiając w prośbie terminy jakie są podst. twojej prosby i jakie
    poniesiesz z tego tyt.straty ...

    Sandra