  • 11. Data: 2004-10-29 09:20:05
    Temat: Re: Dzierżawa wieczysta, co zrobi Miasto??
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 08:23:42 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > W przypadku Miasta, co jest wyższą instancja??/Warszawa/

    Nie chodzi o wielkość :) Jeżeli użytkowanie jest na gruncie samorządowym to
    pewnie organem wyzszym wobec prezydenta miasta jest marszałek województwa.

    > Z tego wynika,ze powinni _chętnie_przedłużyć, zatem w czym tkwi problem??

    Nie wiem czy w ogóle jest problem. Jeżeli nie planują tam jakiś "ważnych
    celów społecznych" to pewnie nie będzie problemu.

    > Hmmmm, spotkałam sie z opinią, że jest to mozliwe??

    a jak to możliwe, że nie da się ustalić właściciela gruntu co?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2004-10-29 09:36:23
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > Dnia Fri, 29 Oct 2004 08:23:42 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > Nie chodzi o wielkość :) Jeżeli użytkowanie jest na gruncie samorządowym to
    > pewnie organem wyzszym wobec prezydenta miasta jest marszałek województwa.

    tez nie chodziło mi o wielkosc, tylko dosyc skomplkowana konstrukcje
    samorzadowa :)

    > Nie wiem czy w ogóle jest problem. Jeżeli nie planują tam jakiś "ważnych
    > celów społecznych" to pewnie nie będzie problemu.

    Plan Zagrospodarowania Przestrzennego nic o tym nie _mowi_

    > a jak to możliwe, że nie da się ustalić właściciela gruntu co?

    Włascicielem jest Skarb Państwa, czy wtedy nie mozna _zasiedzieć_??

    Hajenus

  • 13. Data: 2004-10-29 12:35:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 09:36:23 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > Włascicielem jest Skarb Państwa, czy wtedy nie mozna _zasiedzieć_??

    jak chcesz zasiedzieć jeżeli jest znany właściciel?

  • 14. Data: 2004-10-29 12:50:08
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > Dnia Fri, 29 Oct 2004 09:36:23 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > jak chcesz zasiedzieć jeżeli jest znany właściciel?

    Logiczne, niemożliwe...:)))

    W takim razie, czy moze zaproponowac wykup tej działki??

    Hajenus

  • 15. Data: 2004-10-29 14:37:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 29 Oct 2004 12:50:08 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > W takim razie, czy moze zaproponowac wykup tej działki??

    my nie wróżki

  • 16. Data: 2004-10-29 16:38:07
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > Dnia Fri, 29 Oct 2004 12:50:08 +0000 (UTC), Hajenus naskrobał(a):

    > my nie wróżki

    Pewnie tak, ale wydawało mi sie,ze możecie cos podpowiedziec.
    Skoro tak, to pieknie dziekuję za wpisy.

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 17. Data: 2004-10-29 21:03:01
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Hajenus " <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >

    > Prosze uprzejmie o podpowiedź, jakie ma _mozliwosci_ Miasto poza
    > przydłużeniem dzierżawy. Co moze nam _zaproponować_???

    Użytkowanie wieczyste może wygasnąć przede wszystkim na skutek upływu czasu
    na jaki zostało ustanowione, umowa może zostać rozwiązana(wynika to z zasady
    swobody woli stron), konfuzję - która nie ma tu zastosowania, rozwiązanie
    umowy o ustanowienie użytkowania wieczytego przed upływem terminu ustalonego
    ze względu na nienależyte wykonywanie obowiązków przez użytkownika i
    wreszcie wywłaszczenie.
    Z tym wykupem pawilonów w razie nie przedlużenia umowy się zgadzam. Budynki
    wzniesione przez użytkownika wieczystego stanowią jego własność.
    Nie należy jednak zapominać, że użytkowanie wieczyste ma charakter
    ograniczonego prawa rzeczowego na nieruchomości - co w konsekwencji prowadzi
    do tego, że jego zniesienie może nastąpić wyłącznie przez sąd w drodze
    rozwiązania umowy.

    Pozdrawiam
    Omen

    &&&Moblilis in Mobili&&&

  • 18. Data: 2004-10-29 21:34:02
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    > Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):
    > >
    >Jest dosyc dziwna sytuacja ,gdzyz
    >okazało sie ,ze w takiej sytuacji jest kilkunastu włascicieli
    >nieruchomosci,
    >nie ma żadnych dokumentów mowiacych o tym dlaczego to było 40 a >nie 99
    lat.

    podążając za art 236 KC ustalanie okresu krótszego - nie mniej niż 40 lat
    dokonywane jest w wyjątkowych przypadkach gdy cel gospodrczy użytkowania nie
    wymaga oddania na dłuższy okres. Pytanie więc jaki był cel oddania w
    użytkowanie na taki okres i co jako użytkownik wieczysty masz wpisane w
    umowie jako sposób korzystania z gruntu. Często chodzi o zagospodarowanie
    terenu, wzniesienie określonych budynków, remonty odbudowę etc

    >A zasiedzenie, czy mozna w tym przypadku?

    Nabycie przez zasiedzenie byłoby możliwe jedynie przez osobę na którą
    przeniósł byś swoje prawa lecz do przeniesienia takiego nie doszłoby z
    powodu nieważności umowy.

    >W takim razie, czy moze zaproponowac wykup tej działki??

    Istnieje możliwość przekształcenia współużytkowania wieczytego w prawo
    współwłasności ale wniosek musieli by złożyć wszyscy współużytkownicy
    wieczyści.

    Pozdrawiam
    Omen

    &&&Mobilis in Mobili&&&

  • 19. Data: 2004-10-29 21:47:26
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    Omen <n...@t...pl> napisał(a):
> [...]
    > umowy o ustanowienie użytkowania wieczytego przed upływem terminu ustalonego
    > ze względu na nienależyte wykonywanie obowiązków przez użytkownika i

    nie dotyczy, uzytkowany zgodnie , umowa na 40 lat ...

    > Z tym wykupem pawilonów w razie nie przedlużenia umowy się zgadzam. Budynki
    > wzniesione przez użytkownika wieczystego stanowią jego własność.

    I poki co, stanowi wieksza wartosc niz grunt pod nim....

> [...]
    > do tego, że jego zniesienie może nastąpić wyłącznie przez sąd w drodze

    Jestes Omenem na szczescie nie wrozka jak to Sebol pisał

    dzieki

    Hajenus

  • 20. Data: 2004-10-29 21:54:27
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Omen <n...@t...pl> napisał(a):
> [...]
    > umowie jako sposób korzystania z gruntu. Często chodzi o zagospodarowanie
    > terenu, wzniesienie określonych budynków, remonty odbudowę etc

    Pawilon usługowy...Rzemiosło ...Była to dzialka zastepcza za _utraconą_ za
    nieruchomosc, ktora została zagospodarowana w inny społecznie bardziej
    uzasadniony sposób :)))

    > Nabycie przez zasiedzenie byłoby możliwe jedynie przez osobę na którą
    > przeniósł byś swoje prawa lecz do przeniesienia takiego nie doszłoby z
    > powodu nieważności umowy.

    to dosyć dziwne...

    > Istnieje możliwość przekształcenia współużytkowania wieczytego w prawo
    > współwłasności ale wniosek musieli by złożyć wszyscy współużytkownicy
    > wieczyści.

    Bardzo dziekuje,
    a mowia ze Omen to co niedobrego jeszcze o tej porze :))))
    czego to ludzie nie bajają
    pozdrawiam
    Hajenus/ ona